Life goal

Eentje van grote dochter : Ooit op het podium van Bozar mogen viool spelen, daar waar de groten van de Koningin Elisabethwedstrijd dat ook doen.

Vanmorgen om 8u15 was ze daar al grotendeels klaar voor :

Bozar

Denk in plaats van de sokken een mooi paar nylons en een paar schoenen met hakken en ze kan het podium op.

Voor dit : 75 jaar jeugd en muziek

Heidi zond ook één van haar zonen uit na deze oproep, dus wij gaan daar naast een namiddagje Brusselen en een etentje, van mini-blogmeet doen.

Ik kijk er naar uit !

10 gedachtes over “Life goal

  1. Zoon is net vertrokken, die beseft nog niet goed op welk een iconische plaats hij straks staat!
    Wij gaan hier eerst nog van opkuis-na-fuif voor de achttienjarige doen, en dan genieten.
    Ik kijk al uit naar de mini-meet 🙂

    • Dat was dus moeilijk hé Heidi, niet weten naar wie je moet zoeken in zo een zaal…
      Ik hoop dat jullie en de zoon genoten hebben gisteren. Wij deden dat alleszins het was fijn om alle jongeren zo te zien opgaan in hun muziek op het podium, al mochten alle speeches tussenin wel wat beperkt gebleven zijn (ik heb er een hekel aan als zo een dingen constant onderbroken worden)

      • Ha, dat was bij ons dezelfde opmerking: zo veel geblablabla tussendoor…
        Maar amai, echt de moeite! Wij hebben nog even staan wachten in de hoop Poppemieke naar buiten te zien komen en zo mekaar te zien, maar er waren heel hongerige zonen, en zo veel volk… Op een bepaald moment werden we ook echt buiten gekuist. ’t Zal voor een volgende keer zijn.
        Eén ding intrigeerde ons wel: waarom mocht je dochter zo dikwijls van stoel wisselen?

        • Dat wisselen van stoel heeft denk ik te zien met de hiërarchie in het orkest. Dochter zit op de eerste pupiter van de tweede violen, maar vermits er meerdere orkesten samen moesten spelen mocht elk duo van elk orkest eens op die eerste plaats zitten.
          Als ik me niet vergis waren er ook twee concertmeesters (= aanvoerders van de eerste violen, diegene die de dirigent altijd een hand geeft) en werd er dus ook op de eerste pupiter van de eerste violen af en toe gewisseld.

Wat ben ik blij dat u reageert !

