“Ge kunt allemaal den bos in!”

Hier niet kwaad bedoeld, maar zeer letterlijk. De week van het bos start immers vandaag. ‘Toe onzend’ liepen we daar al een beetje op vooruit vermits Natuurpunt gisteren in ‘onze’ bossen al een avondsfeerwandeling/familiezoektocht/GPS-zoektocht organiseerde.

Wij (= kleine dochter, een vriendinnetje en ikzelf) kozen voor de familiezoektocht en trokken warm gekleed met wandelschoenen en een zaklamp het bos in. Een kleine twee uur later waren we aan het eindpunt en konden we genieten van een warme chocomelk bij het kampvuur. Geef toe, we konden het al slechter getroffen hebben …

IMG_1003

Toen ik opstond vanmorgen wou ik er eigenlijk direct terug heen. En dat deed ik dan ook. Zelfde tenue, maar deze keer met de fiets en een betere camera mee.

Die camera kwam van pas, ondanks dat er aan mij geen groot fotograaf verloren is gegaan.

IMG_7901IMG_7899 IMG_7919

De scholen van de gemeente waren deze week ook al actief geweest, getuige hun achtergelaten ‘kunst’

IMG_7905 IMG_7916

Een imker heeft aan de rand van het bos ook een trein aan bijenkassen staan met een gepaste verwittiging ernaast :

IMG_7923IMG_7922

Nabij het eindpunt van gisterenavond vinden de natuurlijke grasmaaiers van de omgeving hun weekend-onderkomen, zodat de herderin van dienst ook al eens kan profiteren van haar weekend.

IMG_7929

Bij zaklamplicht zag ik gisterenavond de mooiste paddestoelen, alleen liet mijn gevoel voor oriëntatie me vanmorgen in de steek en vond ik die natuurlijk niet meer terug. Maar deze mochten er volgens mij ook zijn :

IMG_7943 IMG_7936 IMG_7928 IMG_7927

Vliegenzwam, Tonderzwam, en … en … (ik ken weinig of niets van zwammen)

En om eens te bewijzen dat ik helemaal mee met mijn tijd ben : een selfie 🙂

IMG_7942

Al moet ik er eerlijk bijzeggen dat mijn benen in ’t echt toch iets minder lang uitvallen …

27 gedachtes over ““Ge kunt allemaal den bos in!”

  1. De Week van het Bos is begonnen en dus trokken madam Menck en ik naar… het strand. 😀 Opvallend weinig paddenstoelen, aldaar.

    Mooie sfeerfoto’s, Eilish. Voor schone boswandelingen vind ik het nog wat vroeg. Eerst de herfst nog wat laten rijpen en wachten tot de intense verkleuringen op hun mooist zijn.

  2. Prachtig, die kiekjes en zo als je er van genieten kunt.
    Vandaag heb ik ook nog een GPS wandeling gemaakt (geochaching, weet niet of je dat kent)
    En ja, het bos is mooi!
    Fijne bosweek gewenst.

  3. Toen ik nog in Brugge werkte, ging ik graag het bos in tijdens de middagpauzes. Dan was Tilleghembos vlakbij en vooral in de zomer vond ik dat zalig: zuivere lucht, schaduw, geen drukte, … In Brussel is het ver zoeken naar bos. 😦 Eigenlijk is ons landje toch redelijk arm aan bos of je zou over de taalgrens moeten gaan. Dichter bij huis is er wel iets dat men al eens bestempeld als een bos maar je kan in nauwelijks 5 minuten wandelen al gans dat bos door gaan dus is dat toch niet echt een
    Mooie reportage.

  4. Zo leuk, wij hebben vandaag massaal veel enthousiaste bezoekers ontvangen in de Groenpool Vinderhoutse bossen in Drongen. Het werd een zalige namiddag. Super leuk bord van die imker trouwens, duidelijk iemand met gevoel voor humor 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

