Professionele huishoudingsvermijdster #boostyourpositivity

Ik pleit schuldig aan bovenstaande titel. Erg is dat ! Mocht ik nu nog een full-time job uitoefenen, ik zou mezelf nog ‘goedklappen’ maar neen …

Pas op, mijn huishouden loopt hier echt niet zo naast de rails dat er ongelukken van komen, ik heb zelfs deze week al mijn ramen gewassen en dat al voor de tweede keer dit jaar πŸ™‚

In de herfst is dat al eens nodig als mijn erkerramen in elke hoek bovenaan een spinnenhuishouden herbergen. Ik heb dan altijd hysterische dochters die denken dat die binnen zitten.

Wat doe ik – buiten dat nodige huishouden – dan wel met mijn tijd ?

wel :

  • ik breng minder mobiele mensen naar dokters, therapeuten en klinieken
  • ik volg naailes en dat overleef ik al 4 lessen : HOERA voor mij !
  • ik volg Spaanse les en dat overleef ik al 5 schooljaren en 1 maand : APPLAUS !
  • ik verlies veel te veel tijd aan de computer met bloggen, blogs lezen, budget bijhouden, recepten zoeken, …
  • die recepten moeten ook nog uitgeprobeerd worden
  • een (moes- en andere) tuin hebben betekent in het seizoen ook elke week een dagje werk
  • een lief lief hebben zorgt ook voor tijd buitenshuis en dicht bijeen binnen, met veel goesting trouwens !
  • ik verhuis al eens graag een kamer. Zo werd de logeer-naaikamer onlangs een logischer combinatie zijnde naai-strijkkamer en werd de bureau-strijkkamer die veel groter is een bureau-logeerkamer.
  • ik doe mezelf klussen aan die ondanks wel nodig, vreselijk zijn. Zoals tuinhuis-schuttingen verven. Dat project duurt nu al van in augustus en ondanks dat er schitterende dagen geweest zijn komt daar geen eind aan.
  • en als ik me verveel vind ik nog wel een projectje meer uit.

Een nieuw project deed me deze week investeren in flessen en bokaaltjes, en dit allemaal om geen fruit uit mijn tuin meer verloren te laten gaan (zo zonde !)

Misschien heb ik met 40 flessen van 250ml en 99 confituurpotjes van 100ml weer schromelijk overdreven, maar in kleinere hoeveelheden waren ze niet te koop, en de prijs viel ongelofelijk goed mee (€89,92 met deksels bij)

Ik ben dus de laatste tijd al zoet geweest met appels/peren/kweeperen schillen en druiven van trossen doen. Daarmee maak ik de lekkerste sapjes ooit (stoefers zijn ook mensen!) in verschillende combinaties.

IMG_0989 IMG_0993

Vorig jaar ben ik begonnen met fruitsappen maken (met een Weck-ontsapper – merci broer voor het lenen!) Toen had ik al flessen gekocht van Weck (zie bovenste foto), maar die hebben het nadeel dat ze niet mee te nemen zijn naar school bvb want eens het rekkertje eraf sluit het bijgekochte plastiek deksel niet genoeg en die rekkers zijn ook niet overal te verkrijgen.

Met de confituurpotjes heb ik ook plannen. Als ik gasten heb geef ik al graag eens een zelfgemaakt iets mee naar huis, en er is hier ook éénmaal per jaar rommelmarkt aan mijn deur, en ik ben van plan om dan confituurtjes te verkopen samen met wat kledij die we dan kwijt willen.

De voorraad fruitsap staat momenteel al op 3 flessen van een liter, 11 flessen van een halve liter en 11 flessen van een kwart liter, wat toch al een schone 11,25l samen is!

Ik heb combinaties van appel+druif, peer + druif, kweepeer + peer en kweepeer+appel+peer in de kast staan. Al goed dat de laatste telg van het huishouden de frisdrank ook uit haar leven heeft verbannen. We gaan nu enkel nog voor gezond.

#Boost je gezondheid ! Ik hartje het lekkere leven !

 

 

21 gedachtes over “Professionele huishoudingsvermijdster #boostyourpositivity

  1. Deze post had van mij kunnen zijn !

    Zo grappig.. πŸ˜‰

    Ik heb zeker nog 2 emmers druiven hangen.. beetje teleurgesteld over mijn fruitpers (zo weinig sap) dacht ik dit jaar aan manueel pletten..de ontsapper had ik begin deze zomer gegoogled, maar beetje kostelijk.. content van ? Ik had online toch ergens draaideksels op weckflessen gespot..

    Als je wilt wisselen met een potje vijgen/aardbeien/hoegaarden confituur..je weet me te vinden !!

    • Ik heb nog vijg/sinaasappel/gember confituur over van vorig jaar en eigenlijk eet ik zelf niet veel confituur wegens te zoet.
      Met de ontsapper heb ik geluk, mijn broer deed de investering en ik mag hem lenen. In ruil kocht ik vorig jaar voor hem een aantal weckflessen.

  2. Hoe maak je dat druivensap precies? Ik pierde hier net een doos sap van de ontsapper in de diepvriezer. Ik heb nl geen confituurpotten meer over en mijn confituurkast staat tjokvol…

Wat ben ik blij dat u reageert !

