Zondags gebak

Vrijdag las ik bij Een lepeltje lekkers het recept voor een omgekeerde pruimentaart.

In mijn tuin is het echter niet echt pruimentijd geweest (behalve die enkele die we rechtstreeks van de boom in onze mond stopten) maar ik had wel gestoofde peren op overschot (na het fruitsap maken met de ontsapper blijven die nl over en ik vind dat doodzonde om ze weg te gooien)

Ik wou de taart ook maken alleen al omdat er kaneel in zat. Ondanks het feit dat kaneel iets was waarvan ik in mijn jeugd besloten had dat het slecht was en ik dat nooit meer zou eten, dit omdat mijn moeder vroeger eens per ongeluk kaneel i.p.v. muskaatnoot op de spruitjes had gedaan. Maar kijk, een mens wordt ouder en wijzer, en toen ik laatst in Gent bij Julie’s House overheerlijke appeltaart smulde met kaneel, wist ik dat ik mijn mening moest herzien.

Behalve de fruitsoort hield ik me voor de rest vrij goed aan het beschreven recept, al deed ik geen extra suiker meer op het fruit en bleef de citroen achterwege.

En dit was het resultaat :

perentaart

Het ziet er niet uit denkt u ? Wel ik denk dat ook !

Maar ik kan wel proeven en jullie niet, en dat maakt alles goed 🙂

16 gedachtes over “Zondags gebak

    • Ja, die peren smaken nog echt naar de peertjes die ons moeder vroeger in de weck-ketel in glazen verstopte. Het zijn wel Nashi peren, die zijn zowiezo wat steviger dan gewone peren en ik had ze ook niet geschild.

Wat ben ik blij dat u reageert !

