Saldo ontoereikend

Vanmorgen wou ik, na grote dochter naar het station te brengen, een daad van barmhartigheid doen, de dorstigen laven nl, maar dat was buiten de leverancier van dat vloeibaars gerekend.

Ik wou dus mijn wagen gaan voltanken in een Gabriels-tankstation (het station dat ik het vaakst onder de baan tegenkom en dus het meest langsga) en hoewel ik zeker wist dat er nog iets als een €300 op mijn rekening stond, kon ik niet tanken.

Blijkt nu dat er minstens €375 op je rekening moet staan vooraleer je daar een druppel in je tank kan gieten. Ik had daarover al eens iets met een half oor gehoord op de radio, maar nu leerde de realiteit mij de andere helft van het verhaal.

WAT EEN ASOCIALE MAATREGEL IS ME DAT ZEG !

HIER kan je bovendien nog lezen dat ze tot een week lang een waarborg (die €375 dus) kunnen blokkeren op je rekening. Dus ook al staat er dan geld op je rekening, je kan dan in de supermarkt ook met een ‘Saldo ontoereikend’-bericht beschaamd staan wezen aan de kassa.

Kijk, ik ben alleenstaand, hier komt dus maar 1 inkomen binnen. Ik kan al mijn rekeningen betalen, heb geen schulden en heb zelfs nog een spaarpotje, maar veel staat er nooit op mijn lopende rekening (en al zeker niet begin september als ik voor allebei mijn kinderen de boeken en cursussen net betaald heb)

Het is spijtig dat ik het milieu op die manier nog wat moet schaden, maar in het vervolg rijd ik een paar km verder om te tanken !

Het zal ze leren om een mens zijn geld te confisceren zonder dat hij schulden heeft!!!

14 gedachtes over “Saldo ontoereikend

  1. Hè?! Als je nu nog met een visa zou betalen, maar dat is wel een bankkaart, hé! Als ze dat niet vertrouwen, dan moeten ze maar een systeem kiezen waar er achteraf betaald wordt? Maar allez seg …

  2. Het is een gangbare praktijk in die sector om een waarborg te vragen om te vermijden dat de rekening ongedekt is. Laatst getankt bij Esso: het was ook van dattem.

  3. Absurde wereld aan het komen. Vorige week belde (11:55 u) een werknemer van de bank of ik interesse had in een bijkomende pensioenspaarrekening. Ja hallo, moet ik misschien vier bijkomende spaarrekeningen hebben om te genieten van mijn brugpensioen? Ik heb nee gezegd, en ook dat ze me niet meer moeten bellen. Enkel en alleen als ze 7% interest kunnen geven. En ook dat het onbeleefderiken zijn die om vijf voor twaalf bellen terwijl dat de patatten en en het vlees en de groenten op het hoogtepunt staan om van het vuur gehaald te worden.

Wat ben ik blij dat u reageert !

