Ik kreeg een liebster award

 

… van veelschrijver en omdat ik nu niet bepaald elke dag cadeautjes krijg (waarvoor dank), wil ik dit toch maar gauw uitpakken.

liebster award

Met de volgende vragen hoopt hij wat meer te weten over mij :

  • Waarom ben je gaan bloggen?

Om veel dat verkeerd liep in mijn leven een plaats te kunnen geven, om colère en verdriet te verwerken, om mezelf er na veel jaren van te overtuigen dat ik er zelf mocht zijn op mijn manier, te nemen of te laten.

  • Schrijf je uw ideeën op in een Moleskineboekje om dan later te bloggen?

Ik ben allesbehalve een georganiseerd mens. Ik schrijf soms wel eens iets op, maar om daarvoor zo een schoon duur boekske te gebruiken, dat is erover ! Veelal zet ik me gewoon achter mijn PC en vliegen de woorden gewoon het scherm op.

  • Haal jij broodjes op zondagmorgen naar de warme bakker?

Eén keer om de 10 jaar misschien. Als mijn lief blijft slapen doet hij dat al eens, maar veelal eet ik gewoon heel saai mijn zelfgebakken brood met een reep chocolade met vervangsuiker of zelfgemaakte confituur. Bij gelegenheid bak ik soms wel van die koffiekoeken uit de diepvriezer af. Dat is veel goedkoper als van de bakker en mijn huis ruikt dan zo fantastisch !

  • Als ik zeg gedichten, dan zeg jij?

Barbara van Jacques Prévert (stond ooit in mijn cursus Frans van het 4° middelbaar en ik vond het zo mooi dat ik het van buiten leerde) of juweeltjes van Toon Hermans. Veel ken ik niet van gedichten of dichters en zelf kan ik ook niet dichten zonder mijn gat op te lichten 🙂

  • Kies je voor kleur of zwart-wit als je foto’s neemt?

We zijn gelukkig zover dat we met de hedendaagse technologie die keuze niet meer moeten maken, we kunnen onze foto’s met een paar muisklikken van het ene naar het andere switchen. Ik hou ook van de variatie, dus het mag al eens kleur zijn, ook zwart/wit. Om moeilijk te doen zou ik dan voor sepia gaan.

  • Wat is uw muziekplaat aller tijden?

Ik heb niet zo één plaat die eruit springt. Ik hou van goeie stemmen, van dito teksten van meezingen en van af en toe eens goed onnozel doen op muziek. Voor dat laatste kan dit nummer tellen :

Spelen ze dat op de radio als ik in mijn wagen zit, dan zet ik het volume volle bak en rijd ik (zelfs in de winter) met mijn ramen naar beneden en brul ik als een onnozele bakvis mee. Zitten er dan toevallig mensen in mijn wagen (minder mobielenvervoer) dan vervloek ik hen op dat moment omdat het voorgaande dan niet kan 🙂

  • Hou je van de eindejaarslijstjes van bekende personen ?

Nee, niet van de eindejaarslijstjes en ook niet van bekende personen. Véél te veel poeha meestal !

  • Koffiekoeken met veel bloemsuiker of pannenkoeken met slagroom?

Mocht ik niet op mijn suiker en gewicht letten : allebei en veel.

  • Wat zou jij de mensheid willen nalaten?

Een klimaat dat niet zo om zeep is zodat er nog enkele generaties na mij hier gelukkig kunnen wonen.

  • Wat is de beste film die je ooit zag?

Ik hoop altijd dat die nog gemaakt moet worden, maar deze : ‘Remains of the day’ Met Anthony Hopkins en Emma Thompson (zoveel ingehouden gevoel), ‘Forrest Gump’ met Tom Hanks (wat een acteerprestatie) en ‘PS I Love you’ (tranen met tuiten van het lachen en van triestigheid) staan zeker op mijn lijstje met goeie films.

  • Heb jij nog een goede tip voor mij, en zo ja hoe luidt die?

Brei kleine gelukjes aaneen tot een groot ! Als je onzeker van aard bent, gebruik staaldraad 🙂

 

Vermits de Liebster Award al redelijk de ronde heeft gedaan in mijn blogkringen laat ik het nomineren aan anderen over.

 

10 gedachtes over “Ik kreeg een liebster award

Wat ben ik blij dat u reageert !

