O mijne blauwe geschelpte

Meet Paloma, zoals in : Una paloma blanca … ja, ja, daar zit u nu mee in het hoofd, geen dank 🙂

de van de Kauwen geredde duif. Haar waarschijnlijk broertje/zusje kon het zonder kop niet meer navertellen 😦

Paloma 2 Paloma 3 Paloma

Grote dochter kon het niet aanzien dat het beestje zat te creperen tussen de kippen. Dus werd ze liefdevol geadopteerd.

Hier worden pieren gevangen, duiklessen gegeven om het beestje te leren drinken, medische spuiten gebruikt om het te voederen/drinken te geven, konijnenhokken gerecycleerd om het beestje op het gras te beschermen tegen andere jagers zoals daar zijn de kat van de buren, …

En vandaag deden we ook de eerste vlieglessen, zijnde duikvluchten van op een meter hoogte.

En dat allemaal om het beestje weer gezond en vliegensklaar te krijgen.

Er zouden eens geen duiven genoeg moeten zijn die me ’s morgens bij dag en dauw wakker koeren…

 

16 gedachtes over “O mijne blauwe geschelpte

  1. Mmmm…mijn vader is een rasechte duivenmelker, heeft zelfs altijd gewerkt op het grootste duivenstation van België… Best niet aan je dochter vertellen dat er heel wat jonge duifjes die niet “voldeden” op ons bord belandden … 😦

  2. Bij de duivenmelkers zit ge nu zeker in hun bovenste schof. Zo een edel gebaar dat jullie stellen. Eerlijk gezegd, ik zie die vlieglessen wel zitten, althans voor mij dan. Van op een meter leren vliegen moet tof zijn, en dit alles ter voorbereiding van onze grote wandeling op het vliegveld van Ursel op 15 september. Weet je: in het bovenste schof zitten dat is lovenswaardig. Maar als ik in Ursel zal geweest zijn, dan wil ik vanboven op de kast staan. 😉

      • Natuurlijk mag dat.Op 15 september organiseert de Belgische krijgsmacht hun jaarlijks sportevenement. Iedereen is er welkom. Je kan er wandelen en fietsen in Ursel. Het vliegveld dat we daar kunnen bewandelen is piepedood. Je kan er dus wandelen op start- en landingsbaan. Ik kan je vertellen het is een indrukwekkende ervaring. Vandaar dat ik weer mijn vleugels ga laten fladderen. De wandelaars kijken dan verwonderd op, mij kan dat geen zak schelen Ik zeg dan ‘vandaag lukt het niet maar ik heb tenminste geprobeerd om te vliegen vanaf een een startbaan op het vliegveld’. Een heerlijk gevoel. 😉

  3. Mooi gebaar, waarschijnlijk is het een dure prijsduif a ratio 40.000 euro die vanuit Quiévrain verkeerd is gevlogen. Ik zou toch maar eens kijken of er een ringetje rond zijn pootje zat 🙂

  4. Ik zou elk dier in nood helpen, vind dat eigenlijk de meest normale zaak. Zo reden we onlangs naar de dierenarts met een overreden konijn. Het arme ding heeft het niet gehaald, zijn rug was gebroken en dierenarts heeft het met een spuitje uit zijn lijden verlost. Maar ik was toch blij dat we niets hoefden te betalen, want dieren redden kan een dure aangelegenheid worden. Fin dat jullie de duif geholpen hebben.

Wat ben ik blij dat u reageert !

