Kleine dochter bezocht haar beste vriend

En als ik over die goeie man praat, draait ze met haar ogen zoals alleen pubers dat kunnen.

Ik heb het nl over de orthodontist. Diegene die voor het ijzerwerk in haar bekkie zorgt en hoort te zorgen dat ze tandpastasmiletandjes krijgt.

Nu moet ik zeggen dat de man absoluut niet blij is met mijn dochter als patiënt. Elke keer hamert hij op extra mondhygiëne (1 minuut poetsen terwijl ze ondertussen 10x naar haar gsm kijkt is echt niet voldoende !), op het dragen van kleine rekkertjes die haar tandjes mooi op mekaar moeten laten passen.

Ik had de bui al voorspeld nog voor we gingen vandaag. A ja, net 10 dagen op kamp geweest, geen moeder die elke keer zegt “kind poets je tanden”,…

Bij de behandeling vandaag heeft de arts een rode kleurstof op haar gebit gedaan, daarna mocht ze haar mond spoelen. Alle plekken die daarna nog rood kleurden waren niet goed gepoetst.

Ik was beschaamd, echt !

Een volle 20 minuten heeft ze thuis moeten poetsen om alles eraf te krijgen.

We kregen ook de boodschap mee dat als het bij de volgende consultatie niet beter is dat hij de beugel zal verwijderen *al dat geld voor niets* en dat we een collega mogen opzoeken voor verdere behandeling.

Voor u nu denkt, wat een vent is dat nu : hij heeft haar al herhaaldelijk verwittigd dat er kans is op blijvende plekken op haar gebit waar de blokjes hebben gezeten als ze zo slecht blijft poetsen, ik kan de mens dus geen ongelijk geven !

Mocht hij geweten hebben wat dochterlief in de wagen had verteld in het doorrijden, hij had haar direct wandelen gestuurd.

Dit waren haar woorden : “Mama, als die beugel eraf is dan geef ik een feest. Echt hé, met een taart erbij, zo ene met een foto van de orthodontist erop. Dan kan ik die zo aan stukken snijden”

Oh God, please, wanneer is die puberteit nu eindelijk voorbij ?

13 gedachtes over “Kleine dochter bezocht haar beste vriend

  1. troost, op het werk hadden wij hetzelfde voor met een bewoonster….en die wordt sinds dan dagelijks op poetsen gecontroleerd en NOG is het niet goed 😀

  2. “Beugel verwijderen?collega opzoeken? “Die man heeft zelf geen kinderen zeker? Ze vragen verschrikkelijk veel geld en dan te zeggen dat het tot een vierde goedkoper is als je via een tandarts gaat die voor het cm werkt, maar dat moet je maar weten want er wordt nergens reclame voor gemaakt. Een attente moeder van een klasgenoot van Oudste wees me erop en ik heb zelf al menig ouders gelukkig gemaakt, je hoeft zelf ook geen klant te zijn bij CM, dan werken ze gewoon via derde betaler, ik denk dat wij nu per kind een 700 euro hebben uitgegeven ipv …….

    • Goeie tip, dient het voor mij niet meer, dan geef ik die wel door aan anderen ! Ik heb er trouwens geen idee van wat het mij nu al gekost heeft, maar ik ben van het principe dat een halve behandeling op hetzelfde neerkomt als geen behandeling. Hij kan zijn werk dus maar beter afmaken !

  3. Ik dacht hier gisteren al een reactie te hebben neergeschreven, maar wat ik dus gisteren schreef : een collega van me zegt altijd dat het perfect normaal is dat je je puberende kinderen iedere dag wilt wurgen, maar dat het sociaal niet aanvaard wordt :D.
    Ik denk dat die orthodontist indruk wou maken op je dochter, maar dat dat niet helemaal gelukt is.:D

  4. Elke keer als ik hier lees, is het zo enorm herkenbaar, de zoon moet geen beugel maar telkens wel hetzelfde verhaal dat het zuur uit zijn veelvuldig frisdrankgebruik zijn tanden aantast en beter poetsen,……hij is ondertussen 10cm groter als ik en 10kg zwaarder ik kan toch zijn tanden niet voor hem poetsen he, maar dat lakse en koppige, ik erger me er vreselijk aan!

  5. Zalige tandarts, dat ze nog 20min heeft mogen poetsen om dat spul eraf te krijgen 🙂 🙂 Maar of ze daarmee haar lesje heeft geleerd… Over een jaar of tien, twintig gaat ze ’t zich beklagen…

Wat ben ik blij dat u reageert !

