Al dat goud moet waarschijnlijk nog afbetaald worden

Getuige deze rekening van ons middagmaal in het kasteel van Versailles vorige vrijdag :

Scan 26

Twee luttele (echt niet groot) baguettes met Brie, en honing, en noten, dat ook nog. En waarschijnlijk (aan de hardheid te voelen, sjanse dat onze tandjes nog niet in een glas moeten ’s nachts) nog van de dag ervoor, voor €14,60.

U begrijpt dat dochter en ik daarna een flesje water hebben gedeeld 🙂

Het plebs (wij dus, de broodjeseters) werden ook nog heel goed gescheiden van diegenen die daar een volle maaltijd aten.

Et pourtant droeg ik mijn schoonste jurk  …

16 gedachtes over “Al dat goud moet waarschijnlijk nog afbetaald worden

    • En gij denkt dat ge dat mee moogt nemen binnen. Ze keken al vies naar mijn klein lederen rugzakje (handtas op reis) toen we binnenkwamen. Veel tassen moesten gewoon in lockers gestoken worden bij het binnengaan.

  1. Ik ben ooit met een collega in Parijs (in 2000) een café binnengestapt waar je voor éénder welk drankje meer dan 50 Franse Franken mocht afdokken. ja, dus (toen, nu 15 jaar geleden) meer dan 8 EUR voor een colaatje (neen, geen terras of, zo , ook geen Champs Elysées).

    Alleen de wijn was er betaalbaar (15 EUR voor een fles). We hebben dan maar 2 uur geteerd op één fles wijn 😀

    • Parijs is pokkeduur inderdaad. Aan de andere kant heb ik ook een goedkope en zeer smakelijke kant van Frankrijk meegemaakt. Zo zijn we onderweg eens een dagschotel gaan eten in een meer dan mooi hotel, en daar betaalden we dan 7€ de man voor. Ik zie het hier nog niet gebeuren !

    • Dit is enkel leven in decadent en profiterend Frankrijk denk ik. We hebben dat hier in ons Belgenlandje ook hoor. Gisteren gingen we wandelen en in een tea-room vroegen ze (op den boerenbuiten) 12€ voor een Dame Blanche. We hebben vriendelijk bedankt en een eindje verder een superlekker hoeve-ijsje gegeten voor 1€ de bol !

  2. Is dat niet dezelfde Angelina als in Parijs in de buurt van het Louvre waar ge de strafste chocolade ooit kunt gaan drinken en u ook kweetni hoe arm waant in dat sjiek interieur tussen dat rijk volk (wonder dat ze ons binnenlieten; mijn All Stars waren nogal vuil). Schandalig duur, inderdaad!

Wat ben ik blij dat u reageert !

