Ik ga op reis en ik breng mee

  • Mijn jaarlijkse aversie voor auto rijden. De teller stond dit jaar op 2300 en een sjiek km op een week tijd, dat blijft teveel van het goede ! We herbekijken dat voor volgende jaren, dwz niet meer huren voor een week maar eerst naar het verste rijden en dan steeds dichterbij komen en ons gewoon laten verwennen op hotel.
  • Een eis voor een goed bed op volgende vakanties.  Het beeld van ik een nacht op de zetel, Bruno een nacht op de zetel, uiteindelijk ons veel te klein tweepersoonsbed verruilen voor elk een klein bed met een nachttafel tussen is nl niet wat ik me voorstel bij samen op vakantie gaan !
  • Een slaaptekort. Gewoon door het voorgaande.  Waar een normaal mens uitgerust van reis zou terugkeren ben ik nu doodmoe !
  • Vuile was, die dan aangevuld werd met de hoop die grote dochter thuis had gemaakt op een week tijd. Tegen het volgende jaar mag zij zelf de was doen, ik moet verdorie meer leren delegeren !
  • Een verhoogde suikerspiegel, ik lijk wel vergiftigd, heel mijn lijf protesteert. Note to myself, blijf volgend jaar van de ijsjes !
  • Inspiratie om te koken : nieuwe soorten slaatjes (we moesten toch nog een beetje gezond doen op reis nietwaar), hartige ideeën met pannenkoeken, … Maar we willen het allemaal wel zo maken dat we hier allemaal een beetje vet kwijt raken *omdat het nodig is!*
  • Een nog steeds door hooikoorts geteisterd lichaam. Al heel het seizoen neem ik dubbele dosis medicijnen en het betert maar niet. Alle tips zijn welkom om daarvan af te geraken.
  • Ideeën voor nieuwe planten in de tuin. Dat wordt weer zoeken in tuincentra !
  • Mooie indrukken van natuur en cultuur en inspiratie om nog meer reizen te gaan maken in de toekomst.
  • Grote dankbaarheid omdat het (financieel) allemaal kan

Een beetje beeld bij de tekst :

unnamed

Eén van de accomodaties op Domaine Des Ormes waar we verbleven (Niet ‘ons’ verblijf, wij hadden gewoon een stacaravan gehuurd)  Een plaats waar mensen die verder niets van de streek willen zien genoeg mogelijkheden hebben om zich te amuseren. Wij hebben daar echter heel weinig tijd doorgebracht, we hebben nl andere verwachtingen van een reis.

unnamed-1

unnamed-2

Beelden van de Bretoense kust.  Van de bovenste foto weet ik niet direct welk stadje het is, de onderste is Dinard een plaats waar veel rijke Engelsen vroeger hun verblijf hadden. Uiteraard is er ook nog de ruwe kust zonder bebouwing die ook méér dan de moeite is !

unnamed-3

Fort la Latte ten westen van Dinard

Molen Mont Dol

Eén van de typische molens van de streek, bovenop Mont Dol, een heuvel temidden een vrij platte streek van waarop je een enorm zicht heb op de kust van de Mont-Saint-Michel tot Saint-Malo, prachtig bij zonsondergang en gezelligheid ten top in het molenhuis dat nu een bistro-crêperie is.

leven als God in Frankrijk

Twee luieriken levend als God in Frankrijk (hebben we vaak gedaan, veel leuker dan wachten tot Bruno genoeg foto’s heeft getrokken) op een pier zitten met onze voeten in het water was ook nog zo een favorietje.

 

Niet in beeld, maar zeker de moeite om te bezoeken : de stad Rennes, Hédé-Bazouges met zijn kanaal met vele sluizen waar plezierbootjes doorgaan, de stad Saint-Malo die volledig ommuurd is en een mooie kust heeft, de baai van de Mont-Saint-Michel (het getij zat ons niet mee waardoor we die niet bezochten) Dol-de-Bretagne waar we verbleven zelf, Dinan, Fougères (misschien gezien op TV, de tour kwam daar vorige vrijdag aan), Saint-Suliac een topper als je houdt van kleine pittoreske straatjes, schilderateliers en gastronomie.

Dat laatste doet er me aan denken dat mijn kere ke were-pagina nog moet aangevuld worden, want dat is weeral lang geleden !

 

 

9 gedachtes over “Ik ga op reis en ik breng mee

  1. Het lief heeft ook extreem veel last van allergie dit jaar. Ik denk dat, toen ik mijn rib kapot hoestte in mei, dat die hoest ook van allergie kwam (en dat had ik ook nooit eerder gehad). Boven de boomgrens gaan wonen lijkt mij de enige oplossing.

  2. Oh, wat mooi allemaal! Vanaf dit jaar staat bij ons ook Frankrijk op het programma ipv Oostenrijk. We beginnen bij het begin: Normandië. Mont-Saint-Michel staat ook op ons programma. Toevallig ergens hééél lekker gegeten in Normandië? Dan had ik het graag vernomen.

    • Wij hebben niet echt culinair gedaan aan de Mont-Saint-Michel maar wel gewoon goed gegeten (kipbereiding, sla, frietjes) met zicht op. Ik meen me ook te herinneren dat je lang niet naar Frankrijk wou omdat je het duur vindt, wel ik moet zeggen dat ik positief verbaasd was dit jaar. Wij hebben vaak met ons drieën gegeten voor een bedrag tss de 35 en 40 euro, dat kunnen we hier in ons land niet. Ik moet daar wel bij vermelden dat wij geen alcohol dronken, wat ook iets doet met de rekening natuurlijk

Wat ben ik blij dat u reageert !

