Tot over een week !

vakantie

Want vanaf morgen spendeer ik mijn tijd in Dol-De-Bretagne en omgeving (Saint-Malo, Dinard, Dinan, Rennes, … en een stukje Normandië met de Mont-Saint-Michel)

Ik doe dat in gezelschap van kleine dochter (de grote wil niet meer mee ‘en famille’ en is housesitter) en Bruno.

Vanavond rijd ik al een kleine proloog tot Ieper, dat spaart al een uurtje op de reistijd morgen.

Bij deze bede aan de weergoden om de chauffage niet te hard aan te zetten morgen (we rijden wel airco-gekoeld, maar toch) en aan alle andere mensen om een andere reisbestemming te kiezen zodat we niet weer uren in de file belanden zoals vorig jaar.

En nu de weergoden al bezet zijn, wil ik alle andere goden aanroepen om over Poppemieke te waken, want deze moeder vindt zichzelf nog altijd onverantwoordelijk dat ze haar kind alleen laat (ondanks het feit dat dit kind bijna 20 is)

13 gedachtes over “Tot over een week !

  1. Amai ge zijt bij de goei! Saint-Malo en Mont St Michel zijn tof om te bezoeken, enfin, heel die streek is de moeite. Als het een troost kan zijn: ik bleef al op jongere leeftijd alleen thuis en het betreffende huis staat nog recht, ik leef nog en ben geen tienermoeder geworden en niet verslaafd aan drugs 🙂
    Geniet ervan!

  2. Geniet er vooral van (en laat aub wel nog wat bezienswaardigheden over, want wij verkennen volgende maand Bretagne).
    En hoewel normaal, niet te veel zorgen maken over de oudste. Doorgaans zijn ze dan veel zelfstandiger dan je zou denken als je in de buurt bent (enfin, bij mijn kroost is dat toch zo) – en ik was zelfs zo onverantwoord om de jongste zoon een kleine twee weken thuis te laten toen hij 16 was (en wij piepedada naar Noorwegen) – geen idee meer waarom hij niet meekon.
    Dus vooral veel genieten. En genieten.

  3. Ik bleef ooit op mijn zestiende een dikke week alleen thuis met mijn drie jongere zussen (15, 14 en bijna 13), de jongste hadden mijn ouders zelf meegenomen op reis. We aten wat ongezonder als anders, we leefden iets minder ordelijk als anders, maar voor de rest hebben we dat alle vier overleefd, ervan genoten en alles was nog in goeie staat toen mijn ouders thuiskwamen, hoor. Dat gaat dus wel snor lopen!

    Fijne vakantie voor jullie!

  4. Hahaha, onverantwoord, kom hé, ze trekt hare plan wel, toen ik zo oud/jong was, ging ik ook niet meer mee op vakantie, meer nog, ging ik alleen op vakantie 🙂 🙂
    Ik hoop dat je keihard genoten hebt van je vakantie!!!

Wat ben ik blij dat u reageert !

