Nee, eerst nog vermageren en heet worden !

… woorden van de Piepedol (waarop de oudste zei : “we zullen je in de oven stoppen”)

Het was een normale tafelconversatie die haar die uitspraak ontlokte.  Ik had het nl over het feit dat ze vanaf volgend schooljaar elke dag boterhammen moet meenemen (de nieuwe (kleine) school voorziet geen warme maaltijden)

Waar ze vorige week zei dat het eigenlijk geen vakantie hoefde te zijn omdat ze zoveel zin heeft om in die nieuwe richting te gaan leren, is ze nu toch helemaal in vakantiestemming.  Lees : een hele dag in slaapkleed rondlummelen, computeren, films kijken, vastkleven aan de smartphone.  Gelukkig werd de eerste dag al haar kamer opgeruimd (blij dat ik daar geen hele vakantie over moet zagen) Ik heb zo een vermoeden dat daar nu geen enkel papiertje van de achter te laten school is gebleven.

Niet dat ze negatief gaat terugkijken op de jaren daar (ze heeft zelfs wat hartzeer om alles achter te laten en het grote onbekende tegemoet te gaan), het is gewoon de leerstof die weg moet.  Verticaal klasseren, over and done !

Zelf ben ik ook altijd tevreden geweest over de school.  Zodanig zelfs dat ik het maar beleefd vond om de directeur persoonlijk te mailen over het vertrek van de dochter, met een gepast dankwoord voor hem en zijn team.

Ik heb niet lang moeten wachten op een antwoord en werd zowaar wat sentimenteel daardoor, welke moeder zou dat nu niet zijn om deze zin :

‘We wensen je dochter het allerbeste! Het is een fijne meid die zeker haar weg zal vinden in het leven!’

En het secretariaat van de school deed dit er nog bovenop :

‘Wens … heel veel succes. We zullen haar missen’

Op naar de nieuwe school dus, gesteund door wat ze achterlaat.

Maar eerst dus nog vermageren, niet dat het kind rond en gezond is, maar alles rond haar middel is om het beleefd te zeggen iets te prominent aanwezig.  Tiens, van wie zou ze dat nu afgedeeld hebben ?

Zij en ik, we gaan er dus allebei voor om daar wat kilo’s te verliezen, al pas ik dan weer voor het ‘heet worden’ uit de titel.  Heet worden is volgens de Piepedol nodig om die 4 of 5 jongens die haar volgende school telt te plezieren.

Volgens mij is ze stiekem al aan het nadenken wat ze gaat aantrekken die eerste schooldag 🙂

4 gedachtes over “Nee, eerst nog vermageren en heet worden !

Wat ben ik blij dat u reageert !

