Ik was dan toch de betere compagnon

Al schreef ik vrijdag dit nog :

‘Ik zou al blij moeten zijn, ze vindt her dear sister een veel betere compagnon om haar gezelschap te houden tijdens het concert, maar vermits ik nog altijd taxi moeder ben verandert dat niet veel aan de zaak’

Ik ging dus ZELF mee naar het concert van One Direction.  De reden was dat de grote zuster niet van plan was om het leuk te houden voor de Piepedol, GEEN foto’s wou maken, waarschijnlijk zou zagen over het lawaai, … Laat ik de kaarten nu eens véél te duur gevonden hebben om dat te laten gebeuren !

Een impressie :

  • Dat velen één richting uitgingen resulteerde uiteraard, wat had je gedacht, in file op de snelweg.
  • Parking C aan de Heizel is nog een eindje wandelen van het stadion (we volgden de meute, er kan een kortere weg zijn)
  • Ze hebben nog nooit gehoord van vuilbakken in het Koning Boudewijnstadion.  Er was een nadar doolhof gebouwd om diegenen die zo gek waren om daar al van ’s morgens te kamperen in toom te houden.  Wat daar achtergelaten was aan vuilnis … onbeschrijfelijk gewoon, maar zoals ik al zei, er stond geen enkele vuilnisbak
  • Die geen vuilbakkenhistorie werd herhaald op het plein zelf.  Al een geluk dat het gras afgedekt was of er schoot geen voetbalplein meer over !
  • Gebruik maken van 1 van de plastieken WC-huisjes was een kwelling.  De pot al bijna overstromend met papier en uitwerpselen en daar dan gehurkt nog niets bijdoen.  Kotsmisselijk zou je daar worden !
  • De muziek was oorverdovend, zelfs al zag ik er heel kleurrijk uit met mijn oorversiersels genaamd oordopjes.
  • De Piepedol zag er dan weer uit als aan de prozac : de ogen groot toen die mannekes opkwamen, een mengeling van extase en ongeloof dat die daar nu ECHT stonden.  Geluk tot de vierde macht heet zoiets denk ik …
  • De show was alles wat dat jong geweld op hoopte.  Enthousiaste artiesten, vuurwerk, slingers die de menigte ingespuwd werden,lichtshow, … er waren momenten dat het stadion net niet ontplofte.
  • Vele van die uitzinnige fans hadden een hele portfolio aan slogans mee, die ze wisselend omhoog staken.  De ene keer was Liam de liefde van hun leven, het volgende moment wilden ze mrs Styles worden 🙂
  • Er waren veel mama/papa met kroost combinaties op het plein en wij werden daar ook persoonlijk voor bedankt door de mannen van One Direction.  Ik werd stante pede ook een beetje fan 🙂 (Oooo Niall, zwijmel, zwijmel – mocht ik 16 zijn hé LOL)
  • Ik nam oneindig veel foto’s, filmde stukjes, tot de batterij van het fototoestel vond dat het welletjes was.
  • De merchandise was pokkeduur. Een onnozel T-shirtje voor €35, een vlag voor 25€.  Die laatste is wel mee naar huis gegaan, na een geen zakgeld deal met de dochter.
  • Toen de laatste noten uitstierven en ik dochterlief kon overtuigen dat ze ECHT NIET MEER terugkwamen, heb ik haar hand genomen en zijn we zo snel als mogelijk naar de uitgang gespurt.  Geen sinecure tussen het afval en de menigte.
  • Uiteindelijk kwamen we om 23u10 aan onze wagen, helaas zou het nog 2 volle uren duren eer we van die parking af geraakten.  Van een verkeersinfarct gesproken !
  • Dat was natuurlijk met opzet, zodat we konden genieten van af en toe een toeterconcert, van mensen bekijken die niet meer wisten waar hun wagen stond (de mijne stond netjes bij een lichtpyloon en een reclametoren, deze vrouw weet nog wat ze doet, ook op een chaosparking !) van radeloze ouders te zien die hun kinderen niet vonden en dito kinderen die hun ouders niet vonden.  Wat een geluk dat ik de dochters niet samen heb laten gaan, want dat zou ons ook overkomen zijn.
  • Uiteindelijk draaide ik rond 2u mijn oprit op, meer dan tijd om een dochter die vandaag examen wiskunde heeft te slapen te leggen.

En wat hebben we nu geleerd uit dat alles ?

Bij een volgende evenement van dit genre op dezelfde site wordt de trein genomen ! Sporen naar een Brussels station en dan de metro nemen die aan de Heizel uitkomt lijkt me tig keer makkelijker en sneller dan zelf de baan op gaan.

De prijs van een ticket was maar een fractie van het gelukspercentage dat dochterlief uitstraalde, meteen dé reden waarom een moeder zo gek is om dat te betalen.

IMG_0002 IMG_0070 IMG_0092 IMG_0098 IMG_0106 IMG_0158 IMG_0192 1010216_1105361979479488_7683290587038057056_n

In Knack verwoorden ze het zo

23 gedachtes over “Ik was dan toch de betere compagnon

  1. Inderdaad, trein zou een betere optie zijn.
    Toen mijn zoon 16 werd, had ik een verrassingsconcert gepland van Green Day. Was wel in Duitsland en we bleven logeren, dus ik was even een top-mama…. 🙂

  2. Ik was 19 voor ik naar Werchter mocht, maar mijn mama liet me gaan op mijn 13 (!) naar de Spice Girls in het Sportpaleis, hun enige concert ooit in België. Tot op vandaag is dat één van de schoonste dagen uit mijn jeugd.

    Merci mama, uit naam van uw tiener, voor een herinnering die haar binnen 17 jaar nog doet glimlachen terwijl ze naar haar werk rijdt 😉

    • Ik vertel mijn dochter over jouw commentaar en ze vraagt meteen of ze die zoon van jou mag daten 🙂 (a ja mama, gij zijt toch ook door je blog aan Bruno geraakt LOL)
      Geef dat manneke dan eerst een schaar om zijn haar te knippen aub 🙂

  3. Ben er ook geweest met mijn jongste (10 jaar). Heb dezelfde gevoelens ervaren als jou, zo te lezen 😉
    Ik was vooral super content om haar zo content te zien… de ganse show door. Zaaaalig gewoon!

  4. Ik vind het altijd fascinerend hoe de jeugd op zo’n tieneridolen reageren: extatisch, in trance,… Het is van alle tijden, zoals bij Doe Maar, Clouseau, Take That,… 🙂

  5. Schoon dat gij dat daar allemaal voor over hebt!!! Ons mama zou in den tijd nooit zijn mee geweest naar euhm bv Linkin Park 😀 Ik ging in mijn eentje naar concerten zodra ik mocht: Marktrock, Werchter, zo de dingen die nog dichtbij huis waren dus. Wat ne chaos daar op de Heizel zeg, ik zie de berg afval zo voor mij. Chapeau voor jou!

  6. Pingback: Het alfabet van het leven (4) | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

