Dancing queen

Zo noemde Ariadne me in de commentaren van vorig schrijfsel.

En inderdaad, vrijdag was nog niet genoeg, zaterdag ‘moest’ er ook nog gedanst worden.

We kregen een huwelijksfeest voorgeschoteld met alles erop en eraan.  Startend met een supermooie bruid, een überschattig mini-bruidje van nog geen 2 jaar dat zo flink was voor de mama en papa hun dag, en een bruidegom die er ook zeker mocht wezen!

Aan het diëten moesten we ook niet zijn, want na de hapjes bij het aperitief volgenden er nog vier gangen.

Dat vroeg om wat beweging achteraf, kwestie van die calorieën nog wat te verbranden.

Helaas begon dat dansen maar na middernacht en heeft mijn jongste binnenkort examens … Enfin, we haalden eruit wat erin zat en swingden van het ene genre in het andere (Huckle Buck, disco, lijndansje, gewoon los gaan, …)

We, dat waren ik en de dochters, ik mocht dan al een dancing queen zijn, mijn koning gaf niet thuis.  Ter zijner verdediging kan ik alleen maar zeggen dat het de schuld van de DJ was, die wou maar geen trage draaien, en iets anders wil mijn wederhelft niet dansen.

Wat genre dansen betreft bestaan er blijkbaar nogal regionale verschillen, zo kende grote broer zijn wederhelft de ‘Skottish’ niet (koppeldans in een ronde) Iemand anders sprak over ‘de Bolognaise’ en dat kende ik dan weer niet, hoewel het uiteindelijk over een Polonaise ging 🙂

Hoe dan ook, ik kijk al uit naar de volgende dansgelegenheid, al zal die niet voor de nabije toekomst zijn vrees ik.  En ventje, ik geef het u op een bladje, als we dan niet samen dansen gaat er ene slecht gehumeurd zijn.  ’t Is maar dat je het weet hé 🙂

7 gedachtes over “Dancing queen

Wat ben ik blij dat u reageert !

