Mama mia, wat was dat leuk !

Een tijd geleden vroeg Bruno zich af of het geen goed idee zou zijn om na de laatste examendag van Poppemieke naar Abba Gold te gaan in Roeselare.  Ik zag dat meteen zitten !

Voor wie me nu een mietje noemt om Abba graag te horen, ik kan daarop alleen maar zeggen dat er véél mietjes zijn !

Al liet mijn ‘lieve’ dochter op het laatste moment weten dat ze te moe was om nog een hele avond recht te staan (we hadden geen zitplaatsen), ik kon moeilijk zeggen “vooruit in den hoek met uw handen op uw hoofd, en ge komt er pas uit als ge van gedacht verandert” dat zou nl ook rechtstaan betekenen, en ze was al zo moe 🙂

Het nichtje van Bruno kon ook de kaart niet gebruiken wegens examentoestanden, dus maakten we De Piepedol gelukkig door haar vriendinnetje mee te vragen.

En al ben ik ook niet zo voor lang rechtstaan, voor dit waren staanplaatsen op het middenplein echt een schot in de roos ! Zittend swingen is toch ook dat niet.

Vanaf het eerste nummer waren dochter en vriendin al uit ons zicht verdwenen, die gingen nl net voor het podium staan.  Wij, de oudjes, bekeken en beluisterden de toestanden van opzij, wat ons alle ruimte gaf om net als vele anderen te swingen als twee overjaarse tieners en waar ik al zingend nog wat schorheid bij mijn zwaar door de pollen geplaagde keel voegde.

Bruno vond dat we eigenlijk genoeg gedanst hadden voor heel het weekend en dat hij daarmee zijn dansbelofte voor het trouwfeest van vanavond (yes, dit weekend vliegen de beentjes echt wel los) had ingelost.

Niets is minder waar natuurlijk, na hopelijk een goed diner zal het zoiets zijn als ‘Gimme ! Gimme ! Gimme ! a man after midnight, en sleur ik hem mee de dansvloer op  !

12 gedachtes over “Mama mia, wat was dat leuk !

    • Een vrouw om in te tomen op het concert is reeds voldoende voor me! Kan me best voorstellen dat het merendeel van de thuis gebleven echtgenoten, na thuiskomst van hun vrouw een slaapeloze nacht tegemoet zullen gegaan zijn……..

  1. Zou ook helemaal mijn ding zijn. En manlief is minstens een even grote fan. Eigenlijk zelfs een nog grotere. We zouden ons ook voor niets en niemand generen om volledig los te gaan.

  2. Groot gelijk om zoiets te doen.. Waar is de tijd dat je niet mocht zeggen dat je ABBA goed vond (ergens jaren 70, begin jaren 80). Puur genieten van de muziek is dat (niet alles maar toch veel hé)

Wat ben ik blij dat u reageert !

