De voorbije week en vandaag

  • … begon ik op zondag heel vroeg (na een te korte nacht door de logés en uitgaande dochter) omdat grote dochter al iets na 7u een trein te halen had naar Gent.  Ze was nl gebombardeerd tot busverantwoordelijke en had als taak om een groot deel van het orkest en hun instrumenten in Nieuwpoort te krijgen voor een concert.
  • … zag ik voor het eerst de Kattenstoet in Ieper, hoewel, zien, mijn klein gestalte kon de menigte amper overzien, het grootste deel keek ik onder een tribune door.  Gelukkig passeert daar nu en dan een reuzenbeeld waarvoor niemand groot moet zijn om die te zien
  • … nam ik die avond ook afscheid van Bruno omdat hij op maandag vertrok voor zijn proloog op weg naar Rome.  De route gaat van Ieper naar Châlons-en-Champagne (net voorbij Reims).  De verslagen van die tocht zijn hier te lezen.
  • … bracht ik op maandag een lief oudje naar de kliniek, nadat ik ze een tijd geleden was ‘vergeten’ volgens mijn schoonmoeder die denkt dat zij over mijn agenda moet beslissen.  Die dag wapperden ook drie wasmachines was aan de wasdraad, wat ons o.a. zalig ruikende lakens opleverde.
  • … was grote dochter thuis op dinsdag en vond ze het normaal dat her dear mother Engelse conversaties oefende met haar als voorbereiding op het mondeling examen van de woensdag. Het leverde haar op woensdag al haar punten op en de opmerking van de leerkracht of ze in haar les überhaupt nog iets bijleert, wat kan tellen als compliment !
  • … verbleef ik gisterenmorgen en tot een eind na de middag in een regionale kliniek.  Het was vooraf niet duidelijk dat die afspraak zo lang zou duren, had ik dat geweten, ik had al mijn boodschappen kunnen doen. Uiteindelijk moest de bewuste vrouw in de namiddag nog terug.  Meer dan rap eten, grote dochter van het station halen, een was insteken en een vaatwasser legen heb ik tussenin niet kunnen doen.
  • … ging ik driemaal wandelen.  Zondagmorgen alleen een tocht van een 6-tal km, dinsdag met grote dochter een soortgelijke afstand, en gisterenavond met de volledige kroost een iets korter tochtje.  Het levert me de laatste dagen vlot elke dag meer dan 10000 stappen op, mijn stappenteller is weer mijn maatje tegenwoordig !
  • … was grote dochter vanmorgen al vroeg present (7u15) om de laatste planningen te maken voor de blok, want die begint morgen (weeral, zucht !)
  • … stond ik een klein half uur later ook beneden, namen we samen ontbijt en kon ik vroeg aan de strijk beginnen.
  • … kijk ik vooruit naar morgen, want dan moet/mag ik mijn schat gaan afhalen in de streek van Reims, waar we samen nog wat de toerist gaan uithangen, een nacht blijven slapen en zaterdag op het gemak terug naar huis komen.
  • … moet dit zich vooraf schuldig voelend mamadier (zo die kindjes alleen laten …) nog van kokeneten gaan doen, zodat die zoetjes niets tekort komen gedurende mijn afwezigheid.
  • … zit er vanmiddag nog een klein uitje in met de meiden, nog even ontspannen voor het studeren weer volle bak moet.  We gaan naar Damme, twee tentoonstellingen gaan bekijken, op het boekenmarktje en in de boekenwinkeltjes gaan snuisteren, beetje wandelen, … altijd leuk daar !
15 gedachtes over “De voorbije week en vandaag

Wat ben ik blij dat u reageert !

