U taxt toch ook on web ?

Dacht ik me eens te smijten vanmorgen in mijn/ons belastingdossier.  Alle ingrediënten waren klaar :

  • een levendig verse identiteitskaart, pas afgehaald bij de burgerlijke stand
  • de identiteitskaart van grote dochter, niet vers maar wel in orde
  • een update gedaan op de pc voor de kaartlezer
  • pincodes bij de hand

Hoeveel keer dat ik heb proberen inloggen, ik weet het niet meer.  Eerst het certificaat niet kunnen aanduiden van de dochter, dan de melding dat ofwel de kaartlezer, ofwel de kaart niet goed zijn aangesloten.  Tienmaal een test doen die zegt dat alles WEL in orde is.  Uiteindelijk de windows pc ruilen voor de MAC, daar ook alle software installeren om weer hetzelfde probleem te hebben.

FOERT ZEG !

Ze gaan me nu toch niet vertellen dat ik mijn auto nog ga moeten uithalen om zelf naar de belastingen te gaan zeker ?

Klotesysteem !

Wat doen jullie eigenlijk om die missie te doen slagen ? Ik leer graag bij !

 

Update 12 mei 2015 : de PC van grote dochter opstarten, naar de site gaan en direct ingelogd geraken. Joepiejajee, mijn aangifte is ingediend.  Nu die van de dochter zelf nog als ik haar ID te pakken krijg.

24 gedachtes over “U taxt toch ook on web ?

  1. Wij hebben een token aangevraagd, dan krijg je verschillende codes en log je daarmee in + een gebruikersnaam en paspoort. Zo heb je helemaal geen kaartlezer of identiteitskaart nodig. En dat werkt, we hebben de voorbije jaren nog geen problemen gehad.

        • Ja, op de website van je controlekantoor (waar je vroeger de envelop naartoe stuurde) staan de uren vermeld wanneer je er terecht kan voor het invullen van aangifte. Wij, in een kleine gemeente wonende, hebben zelfs het privilege dat de ambtenaren van de belastingen anderhalve dag naar ons gemeentehuis komen, dus kunnen we daar ook terecht.

  2. Da’s hier ook elk jaar softwaremiserie. Man regelt dat (oef!) maar wacht altijd (echt, alle jaren opnieuw) tot de laatste week. Dat lukt dan natuurliojk niet en dan belt hij naar vriend die bij de bank werkt. Die komt dat dan tussen alle andere bellers steevast regelen. Me like!

  3. Heb zo de indruk dat het soms lukt en soms niet. Ik doe het zo. Eerst een les in kalmte bewaren. Dan overschakelen naar mindfulness. Een zachte thee drinken. Volledig zen worden en dan praat ik even tegen de computer, niet te lang. Vraag hem om me de kracht te geven om dit goed te doen, a.u.b. dit moet lukken, het is voor taks on web, je kan het… Ach, soms lukt het, soms niet.

  4. Sinds vorig jaar ga ik naar de belastingen zelf en laat hen het invullen. Online (als ik al aangemeld raak), vul ik blijkbaar iets verkeerd in, maar ik weet niet wat, waardoor ik dus niet verder kan. Misschien ben ik over 13 jaar over al die trauma’s heen, maar voorlopig moeten ze het maar zelf doen.

  5. Ik heb daar eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.
    Kaartlezer heeft altijd gewerkt (en ik heb die ooit eens gratis ergens gekregen).
    Die tokens kan je ook aanvragen via de gemeente. 🙂

  6. Ik krijg er elk jaar een paar grijze haren van… Moest dat nu gewoon elke keer hetzelfde zijn, oké, maar elke keer zijn er weer dingen veranderd waarmee je rekening moet houden… Ik ben het weer aan het uitstellen 0:-)

Wat ben ik blij dat u reageert !

