Het had vandaag zilver kunnen zijn

… mocht het eerste deel van mijn leven iets anders verlopen zijn.

Helaas …

25 jaar geleden stond ik dus nog als minderjarige (de wet op de meerderjarigheid is gewijzigd van 21jaar naar 18 jaar op 1 mei 1990) voor het altaar. Ik zou een paar maanden later 21 worden.

Als ik nu naar mijn oudste kijk en besef dat ik op haar leeftijd al een huwelijksdatum had vaststaan voor het volgende jaar, dan lijkt me dat meer dan bizar.

Het doet me dan ook meer dan deugd om te zien hoe de kroost heel goed weet wat ze verwachten van de toekomst wat relaties betreft, al dat opvoeden en mijn gemaakte fouten zijn toch niet voor niets geweest.

Maar kom, ik deed wat ik deed 25 jaar geleden, dat ik er wijzer door geworden ben en zoiets nooit meer zou overdoen is het enige wat ik ervan wil onthouden.

En toch zal een 27ste april nooit nog een gewone dag zijn …

7 gedachtes over “Het had vandaag zilver kunnen zijn

  1. Ik ga je dan ook maar gelukwensen… dat het achter je ligt… dat je er zulke prachtige dochters aan overgehouden hebt… en dat je zelf helemaal bent opengebloeid!!

Wat ben ik blij dat u reageert !

