Spaghetti western in de voorraadkast

… zo eentje met veel nepbloed.

Er zat al een dag of twee een geurtje aan, aan de keukenberging.  Een geur die ik absoluut niet kon thuiswijzen.  Ik zette vanmorgen nog een fles met biologische onkruidverdelger buiten, omdat ik dacht dat die de schuldige was.

Nooit eraan gedacht om in de voorraadkast te gaan zien, de plaats waar de droge voeding, de melk en de drank wordt bewaard. Ik ben het first in-first out-principe trouw, dus daar gaan geen dingen bederven.

En toch … toen ik vanmiddag wou gaan bakken en de zelfrijzende bloem zocht steeg er ook, samen met de andere geur, plots een sterke vanillegeur op uit de kast.  Meteen vond ik de oorzaak van al die odeurtjes terug, er besliste een doos tomatenpassata om zomaar te gaan gisten en het ding was dan ook maar gewoon ontploft. De doos was nochtans helemaal niet over datum (vervaldatum in 2017)

IMG_0425 IMG_0426

Deelden mee in de brokken : de zakjes voor vanillepudding en chocoladepudding, een doos met 1 kookbuiltje rijst, aardappelzetmeel, bicarbonaat, sausbinder, Tagatesse-suiker een zak koffiepads en tomaten in blik (voortaan koop ik geen andere meer denk ik)

Alles wat in karton zat had plots een extra geurtje, de koffiepads, Tagatesse en blikken konden gerecupereerd worden.

Dat ik verdorie niet content ben met deze smeerboel ! Jef krijgt maintenant, toute de suite mail !

25 gedachtes over “Spaghetti western in de voorraadkast

  1. “Ontploft”… Het zal toch geen aanslag zijn geweest 😉 Ik moest bij de titel meteen aan Ennio Morricone denken.

    Hopelijk houden jullie stand op de puinhopen van wat eerst de basis voor een gezonde maaltijd was.

    Een smakelijke groet, Rolf van der Leest

Wat ben ik blij dat u reageert !

