Hij gaat me alweer verlaten

… mijn liefste lief.

Vorig jaar fietste hij nog naar Santiago De Compostela, dit jaar is Rome de eindbestemming. Straks zit ik nog helemaal met een pater opgescheept met al die pelgrimstochten … Ach ja, zolang hij niet plots celibatair wil worden voor het leven zie ik daar geen graten in 🙂

De besteding van zijn en onze zomer heeft hier al verschillende keren een andere inkleuring gekregen, en steeds word ik daar goed gezind van (NOT !) Ik ben nu eenmaal een vrouw die graag een beetje vastigheid heeft, dat heeft alles te zien met een verleden waar 0,000 dingen ooit vaststonden en een persoon die alles altijd naar zijn hand wist te zetten.

De originele planning was als volgt : hij vertrekt eind juni naar Rome, ik boekte begin juli een reisje aan de Loire, daarvoor zou hij een omweg maken en ons daar een week vergezellen.

Dan veranderde hij van gedacht en zou hij eind augustus vertrekken.  Geen probleem voor mij, ik boekte het reisje naar de Loire om naar een week Bretagne voor ons allen.  Omdat de Piepedol vond dat ze nog recht had op een zomerkamp kreeg die van mij ook nog een 10-daagse naar Italië cadeau, ik zag daar direct een opportuniteit in voor mij en Bruno, en zo planden we nog een fietsvakantie van 5 dagen aan de Loire tussen Orleans en Tours de eerste dagen van augustus.

En dan begonnen ze plots moeilijk te doen op zijn werk en kon hij halverwege september plots geen verlof krijgen.  In mei gaan was nog een optie, maar dan was het ’s nachts nog koud in een tentje, kon er nog sneeuw liggen in de Alpen, … Hij sprak tenslotte al van niet te gaan.

En dan kon hij plots heel augustus al verlof krijgen … Bye Bye reisje aan de Loire met ons tweetjes(ik ga hem nooit kunnen bewijzen dat ik ook kan fietsen vrees ik) In plaats van samen op vakantie te vertrekken, breng ik hem een dag eerder naar Châlons-en-Champagne, de plaats waar hij eindigt met een proloog naar Rome in het voorjaar.  Van daaruit vertrekt hij dan definitief naar Italië. We bezoeken die dag nog Laon en Reims.  Grote dochter mag ook mee, want nu die hotels in de Loire toch geboekt zijn, ga ik gewoon een vijfdaagse met haar op pad.

Zeg nu nog eens dat ik niet flexibel ben …

Dat ik hem ga missen, dat staat al vast.  Dat ik het hem zó gun om te gaan, ook.  Dat ik hem in Rome niet ga ophalen weet hij al sedert vorig jaar in Compostela, mijn flexibiliteit kent misschien toch grenzen 🙂

Voor al wie geïnteresseerd is in zijn capriolen onderweg en ter plekke :

Hier : https://helaba.wix.com/bruno

en hier : https://perfietsnaarrome.wordpress.com/ kom je meer te weten.

De WordPress-blog komt hier ook bovenaan mijn pagina te staan, geef op de blog je mail-adres in om te volgen indien gewenst.

5 gedachtes over “Hij gaat me alweer verlaten

Wat ben ik blij dat u reageert !

