Photochallenge 2015/3

Voor de nieuwe versie van een verplicht schrijven (met graagte uiteraard, ik moetekikierniets) heb ik eens gezaagd aan de oren van mijn lief.  Hij is nu eenmaal een beter fotograaf dan ik, en hij heeft daarbovenop een foto-archief verzameld de laatste jaren om jaloers op te zijn.

Ik stel voor schat dat ik de rechten voor het gebruik van de foto in natura betaal 🙂

Het is letterlijk een massief beeld geworden :

IMG_1080

Wikipedia zegt er het volgende over :
Canadian National Vimy Memorial
Het Canadian National Vimy Memorial is een oorlogsmonument in Frankrijk ter nagedachtenis van de Canadese soldaten die sneuvelden tijdens de Eerste Wereldoorlog. Het monument staat in de gemeente Givenchy-en-Gohelle op een herdenkingssite op de heuvelrug van Vimy (Vimy Ridge). De omliggende herdenkingssite is een bewaard slagveld uit de Slag van Vimy. Het monument werd ontworpen door Walter Seymour Allward en na elf jaar bouwen in 1936 ingewijd.
Walter Seymour Allward (18 November 1876 – 24 April 1955) was a Canadian monumental sculptor widely praised for his "...original sense of spacial composition, his mastery of the classical form and his brilliant craftsmanship."

Ik ben ooit zelf in Vimy geweest, en ik moet zeggen dat ik me heel klein heb gevoeld naast het beeld, wetende dat in de voet ervan duizenden namen gebeiteld staan van gesneuvelden.  Het beeld is een groots weergeven van de zinloosheid van oorlog …

2 gedachtes over “Photochallenge 2015/3

Wat ben ik blij dat u reageert !

