’t Was gisteren fijn om in Bidon te zijn

Na een nachtje woelig proberen om mijn comfortzone gigantisch uit te breiden, stond ik gisterenmorgen nog voor de wekker afging al beneden.  Een ontbijt (ja ik weet dat brunch, breakfast en lunch ineen is, maar tot na elven wachten om te eten zou ongetwijfeld voor een lief migraintje gezorgd hebben, dus dat had ik er niet voor over) en een douche verder kon ik me verder mooi maken.  Ik smeerde nog 2cm plamuur op mijn gezicht om de rimpels te verdoezelen, zette mijn lippen extra in de verf  nee, vermits ik een beetje een natuurlijk meisje van de boerenbuiten ben, verdoezelde ik enkel mijn iets te rode kaken en deed een zonnig bleek kleurtje op de lippen.

Hoewel we maar om 11u in Gent verwacht werden gingen Poppemieke en ik al om 9u op pad.  Zij moest eerst naar de orkestrepetitie gebracht worden, en daarna kon ik de Bisdomkaai gaan opzoeken.  Praise the Lord voor mijn GPS want mijn oriëntatie in Gent is niet je dat.  En toch liep het mis.  Doordat een straat door werken afgesloten was ben ik er zelfs in geslaagd om in een voetgangerszone te gaan rijden (met dank aan de flikken om uit te slapen), maar uiteindelijk kwam ik terecht waar ik moest zijn.

Maar dan was er nog een parkeerkwestie.  Ja ik wist dat je onder de Reep dichtbij kon parkeren, maar vermits ik daar toch meer dan een uur te vroeg was kon ik ook bovengronds nog wat zoeken naar gratis parking op zondag.  En ik moet zeggen dat die in Gent zeer dun gezaaid is, vermits in ongeveer alle straten een parkeerverbod geldt voor niet-bewoners. En toch had ik na een tijdje wachten geluk op een pleintje net voor zwembad Van Eyck (nu weet ik dat ook eens zijn, ik had er geen idee van waar ik dat kon vinden in Gent)  Op die manier kon ik ook nog een kant van Gent ontdekken die ik niet kende : Portus Ganda nl en kon ik als een echte in een stralende lentezon gaan flaneren langs het water. Aan de overkant van mijn doel Bar Bidon, kon ik nog een marktje meepikken van overwegend gevogelte (kiekens en prachtige vogels) en hier en daar een klein -en reuzenkonijn.

En daar was ik dan ter plekke, drie kwartier te vroeg.  Maar geen nood voor de zaak stonden banken in de zon, het was allesbehalve een straf om daar te gaan neerzitten !  Op die manier zag ik Trijnewijn sportief arriveren met de fiets, en konden we even later figuurlijk mekaars handje vastnemen om te durven binnengaan.  Eens binnen konden we onszelf decoreren met een kleurrijke badge met onze naam en bloggegevens op, dat maakte virtuele bekenden zoeken net iets gemakkelijker (hoewel de bloggegevens wel iets te klein gedrukt waren, waardoor we soms wel verplicht waren om iets te lang naar andermans boezem te staren) Voor de liefhebbers bubbels, en voor dit trezeke een waterke verder konden we gaan aanschuiven aan het lekkere buffet en aan een hele lange of aan de andere kant van de zaak kleine tafel gaan neerzitten om te eten, en om te doen wat vrouwen graag doen : babbelen nl.

En het was fijn praten ! Mensen met wie je virtueel een klik hebt, daar lukt het dus in ’t echt ook mee om te babbelen !

Na mijn bordje nog een tweede maal vol te doen (die groensels, quinoa, … ik wil dat ook kunnen maken) kwam er nog de vraag of we een quote op een A4-tje wilden schrijven en daarmee op de foto wilden gaan.  Na de foto mochten we ook nog iets doen in beweging (ze gaan van alles een animatie maken) Mijn idee om die beweging te realiseren door (zacht) gekookte eieren als kaatsballen te gebruiken zorgde voor enthousiasme bij de fotograaf/filmer van dienst, tot het punt dat ik net iets te hard in zo een halfzacht eitje kneep en dat uiteenspatte.  Ik had daar duidelijk meer dan een handtekening nagelaten *understatement*

Er was daar echter geen sprake van ‘potje breken, potje betalen’, heel die dag was daar helemaal gratis, want gesponsord door het grote Danone.  Ik vind dat een merci waard, vooral omdat het er niet meters dik op lag dat zij de mecenassen waren van de dag/blogmaand, ik heb me alleszins op geen enkel moment verplicht gevoeld om mijn frigo met hun producten te vullen.

Maar kijk, het was vrouwendag, wij verdienden ook nog een cadeautje om mee te nemen naar huis.  Dus die frigo werd toch nog gevuld bij thuiskomst, want 3×4 yoghurtjes en tweemaal breakfast-activia werden ons meegegeven in een koeltas.

Dames allemaal, het was fijn, het was af, ik wil meer van dat !

Bedankt aan Lies en Kelly en aan Walkie-Talkie (eventplanners) voor de vlekkeloze organisatie.

Laten we vooral de komende dagen die positiviteit nog wat verder uitzaaien !

24 gedachtes over “’t Was gisteren fijn om in Bidon te zijn

    • Neen ? Zouden we allemaal verschillende dingen gekregen hebben misschien ? Ik had alvast een koeltasje met een rits zonder treklipje aan, waarom ik deze nu juist moet kiezen ? Karma zeker ?

  1. Pingback: #Boost your positivity : Hello, it’s me | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

