Ga daar maar de ouderdomsdeken gaan uithangen

Een maand schrijven voor #boostyourpositivity heeft als apotheose een blogbrunch in Gent aanstaande zondag.

Toen de mail kwam met de uitnodiging voor die brunch, heb ik me zonder veel nadenken direct ingeschreven.  Had ik dat nadenken wél eerst gedaan, dan had me dat veel ellende bespaard.

Zomaar ergens alleen arriveren en in een groep mensen terechtkomen waarvan je misschien 20% enkel maar virtueel kent, dat is niet wat ik mijn comfortzone zou noemen. 

Een typisch vrouwelijke vraag dwaalt nu ook al een tijdje door mijn hoofd : hoe moet ik daarvoor gekleed gaan ? In een ver verleden deed ik al eens van ‘blogmeeten’ en toen had ik dat probleem verholpen door een T-shirt te laten drukken met blog- en IRL-gegevens.  Een kledingstuk dat ik daarna nooit meer heb gedragen, ‘ge zie da vanier’ dat ik daarin mijn gras ga afrijden, ik mag er niet aan denken dat mijn buren hier zouden meelezen (beste buren, mochten jullie dat toch al doen, ontlurk u dan vooral NIET, ik zou niet meer buiten durven komen anders)

En dan ter plekke : wie ga ik herkennen, ze hebben me wel beloofd dat we een sticker opgekleefd zullen krijgen met onze gegevens om dat herkennen wat gemakkelijker te maken, maar toch … Met wie gaat echt babbelen even goed gaan als virtueel commentaar plaatsen ? Het staat als een paal boven water dat ik ga blozen als een goed gekweekte Jonagold.

En dat eten, dat gaat toch wel goed zijn zeker ? Of ga ik door het eten of puur van de zenuwen enkele keren naar het kleinste kamertje moeten lopen (ik heb nl gelezen dat ze in bidon maar 1 toilet hebben, en ze verwachten daar meer dan 60 man – hoewel man – het zullen waarschijnlijk allemaal vrouwen zijn)

Stress jong … dat het niet goed is voor mijn hart zeg ik u !

En dan bedacht ik gisteren ook nog dat ik daar met mijn 45 jaren op de teller waarschijnlijk de bomma van de groep ga zijn.

Allez zelfvertrouwen waar ben je nu naartoe ?

Help !

 

 

37 gedachtes over “Ga daar maar de ouderdomsdeken gaan uithangen

  1. Woot! Woot! Je bent niet de oudste, je bent écht écht écht niet de oudste en ik kan het weten. Trek gewoon iets aan waar je je goed in voelt, ik ga er ook niet te veel over nadenken hoor. We zullen mekaar wel vinden en dan een beetje lachen met die jonge meiskes, of zoiets… 🙂

  2. Zelfs al was ik er wel geweest, tzou ook allesbehalve mijn comfortzone zijn..
    Trouwens vandaag ontdekt dat ik er eigenlijk wel kon zijn 😦

    • Ik ben niet akkoord ! Ik vind dat wél nog jong ! Toch alleszins jong genoeg om nog alles te kunnen, en om al wijs genoeg te zijn om veel meer uit het leven te halen dan toen ik bvb 30 was.

  3. haha, ja ik kan je volledig begrijpen. Kom zeker goeiendag zeggen! En slechts één wc?? fak…wetende dat ik om de zoveel tijd een stamp tegen mijn blaas krijg 😀

  4. ’t Is dat ik absoluut geen zin had in schrijven in opdracht (was al blijven steken bij die 16-jarige jezelf) want had eigenlijk best wel zin in die brunch 🙂

    Op gebied van kleding, vooral iets aandoen waar je jezelf heel goed in voelt. En voor de rest zal het allemaal wel goed meevallen. Dat was op die vorige toch ook? (en in geval van nood, kom je maar langs ten onzent – of je komt op voorhand, en je smokkelt mij mee binnen 🙂 )

  5. merci hé, ik lag nog helemaal niet wakker van “wat ga ik aandoen”, alleen het “ga ik daar wel met iemand kunnen/durven babbelen” stuk was al de revue gepasseerd. Ik troost me met het idee dat we daar met een heleboel tegelijk uit onze comfortzone stappen. Gedeeld gesukkel, zorgt dat niet voor goede onhandig startende gesprekken?

    • Ik ga daar veel te vroeg zijn omdat grote dochter al om kwart voor 10 aan de Poel moet zijn voor orkestrepetitie, ik denk dat ik gewoon als eerste ga binnengaan. Ergens vind ik dat gemakkelijker dan in een hele groep moeten integreren.

  6. Zeg, ik zie net dat Myriam van bubbliciouslyme ook afkomt, die heeft ook al twee studerende kinderen, dus die is ook niet meer zo piep.
    Ik ga morgen wel nog mijn grijze uitgroei verven, kwestie van me toch een beetje te vermommen. 🙂
    Zin in!

    • Dat haar ja, ik heb het in mijn hoofd gestoken dat het moet groeien (midlife crisis denk ik, heb altijd kort haar gehad) en nu zit ik zo met een tussenin-op-niets-lijkend kapsel. Mijn kappersafspraak staat maar volgende week op de agenda, bijgevolg moet je niet naar mijn uitgroei kijken 🙂

  7. ik heb er om eerlijk te zijn nog niet echt over nagedacht… en dat ga ik waarschijnlijk ook niet doen voor zondag. gewoon gaan en zien wat het geeft. Wordt ongetwijfeld heel gezellig!

  8. Pingback: ‘t Was gisteren fijn om in Bidon te zijn | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

