Liebster award

Het voelde als in de prijzen vallen toen Bloem me nomineerde voor de Liebster Award.  Hiermee vond ik haar nieuwe blog ook terug, nadat de vorige met de noorderzon verdween. Hierbij meteen nota aan Bloem : je moet/mag je Avatar nog aanpassen met je nieuwe blog-URL

Hoewel ik altijd zeg dat ik niet van opgelegd werk houd, ga ik – vermits ik nu al een hele maand van moetens/willens blog met de boostyourpositivity opdrachten – ook netjes de vragen van Bloem beantwoorden.  Ik moet immers toegeven dat opgelegd werk mij eens doet schrijven over dingen waar ik anders misschien niet zou aan denken.

1. Wat wou je vroeger worden toen je klein was ?

Ik denk dat ‘groot’ hierop het antwoord moet zijn 🙂 Helaas is dat niet gelukt, ik heb zelfs geen 1m60 gehaald.  Gelukkig wou ik ook worden, en dat heb ik met enige omwegen toch kunnen realiseren. Qua werk heb ik niet echt grote ambities gehad al heb ik altijd veel meer gedaan dan waar ik voor werd betaald, iets half en half doen is nooit mijn ding geweest.

2. Wat is je favoriete nummer van het moment ?

Het is heel zeldzaam dat wij hier ten huize allemaal hetzelfde lied graag horen, maar dit is er zo één :

Stel u nu vooral het beeld NIET voor van twee meiden die voor de spiegel hun tanden poetsen/haren kammen en een moeder die op de achtergrond haar kleren aantrekt en in ondergoed staat te swingen op dit lied.  Instant energieboost vind ik het !

3. Heb je een favoriete quote ?

Ik verzamelde een paar quotes voor Poppemieke tijdens de blok van vorige maand, deze is blijven hangen :

‘Cry a river, build a bridge, get over it’

Zwak mogen zijn (de tranen) maar toch ook wel mijn eigen nie-neuten-mentaliteit en het ondanks alles toch altijd weer beterschap en toekomst willen zien.

4. Wat staat bovenaan je bucketlist ?

Ik moet niet veel meer van mezelf (heeft veel te zien met ooit dictatoriaal behandeld geweest te zijn), buiten de taken die een huishouden en mama zijn met zich meebrengen laat ik me meevoeren met de gang van het leven.

5. Lees je ?

Soms veel op een korte tijd, zoals na kerst toen ik wat cadeaubons in boeken omgezet had, en soms enkel maar wat tijdschriften en blogs.  Ik zou het eigenlijk meer moeten doen. Tips voor boeken zijn altijd welkom !

6. Wat eet je het liefst ?

Daar kan ik moeilijk 1 ding op antwoorden.  Ik eet heel graag en ontdek graag nieuwe smaken.  Behalve zurkel mag je mij ongeveer alles voorschotelen denk ik, al ben ik nu te groot geworden om nog op het aanbod van een ‘spekske’ van mijn vader in te gaan.  Ik snoepte vroeger nl zodanig graag dat mijn vader mij ooit een konijnenkeutel aanbood en ik die bijna in mijn mond zou gestoken hebben mocht hij me niet tegengehouden hebben.

7. Wat is het eerste wat je ‘s ochtends doet ?

Uit mijn bed komen tiens … en dan in volgorde : toiletbezoek, handen wassen, koffie zetten, ontbijten, soms stuutjes maken voor de kroost, douchen, aankleden, en de orde van de dag verderzetten.

8. Wat is je hatelijkste huishoudklusje ?

Ramen lappen.  Echt ! Met schaamrood op de wangen durf ik bekennen dat ze bij mij hoogstens een viertal keer per jaar proper zijn.  Vrijwilligers voor deze klus mogen zich altijd melden.  Ik zorg voor koffie/thee en taart dan.

9. Waar word je intens gelukkig van ?

Van diegenen die ik graag zie gelukkig te zien, van vrijen met het lief, van verse lakens op bed, van de schoonheid van de natuur, …

10. Lees je roddelblaadjes ?

De krantenkoppen van Het Laatste Nieuws lijken daar aardig op, die lees ik soms (en even vaak niet), en soms blijf ik na het sluiten van de mailbox eens even hangen op de MSN-pagina waar je de vreemdste dingen kan lezen.  Een abonnement op Dag Allemaal staat echter helemaal niet op mijn verlanglijstje.

11. Waar ligt je gedroomde reisbestemming ?

Ik droom helemaal niet van verre horizonten.  De gedroomde bestemming is deze waar natuur en cultuur samengaan met goed gezelschap.  Dat kan dichtbij zijn en iets verder.  Ik wou wel dat Spanje iets dichterbij was (ik vlieg niet graag), dan zou ik mijn Spaans wat meer in de praktijk kunnen brengen.

Ziezo, dat waren ze. Eigenlijk zou ik nu mijn eigen vragen moeten gaan verzinnen en die ook doorgeven aan een aantal mensen, maar dit laat ik maar zo.  Diegenen die zich geroepen voelen om dezelfde vragen te beantwoorden : doe vooral wat je niet laten kan 🙂

12 gedachtes over “Liebster award

    • Ja, ik heb het bij jou het eerst beluisterd. Kort daarna stond het op de smartphone van de jongste en zette ze het elke morgen op repeat in de badkamer (nu nog altijd trouwens !)

  1. We get to know you better.
    Zurkel is ook zowat het enige dat ik niet lust. Toen ik nog onder het ouderlijk dak woonde, prepareerde mijn moeder vaak ‘zurkelpatatten’. Ik heb er een bloedhekel aan overgehouden.

  2. Leuk om je te leren kennen. Zelf ben ik dol op zurkel 😉 Maar mijn ramen zijn nog minder vaak schoon vrees ik. En die stuutjes, wat een leuk woord is dat toch 🙂

  3. Mooie quote! Die blijft bij mij vast ook hangen! En ramen lappen doe ik met oude natte kranten (worden ze streeploos schoon van), sindsdien vind ik het leuker/makkelijker om te doen, maar doe ik het nog bijna nooit.

    • Hé, welkom hier ! Ik ben ondertussen even bij jou komen lezen en ik keer zeker nog terug want daar wordt goed geschreven !
      Wat die ramen betreft : ik heb dat krantenpapier ook al gebruikt om het roet van de pelletkacheldeur te verwijderen, maar het lijkt me toch een heel gedoe om daar buiten mee aan de slag te gaan. Ze zijn dus nog steeds niet proper die ramen van mij …

Wat ben ik blij dat u reageert !

