#boostyourpositivity : uitdaging 2

Deze week is het de beurt aan Oon om ons uit te dagen.  “We gaan dat hier eens rap doen zie” dacht ik toen ik hoorde dat we onze recepten mochten delen Ik gaf mezelf in december nog de opdracht om mijn gerechten voor het nageslacht op papier te bewaren, moeilijk kon dat dus niet zijn !

Ik kan dus soms toveren in de keuken, alleen had mijn toverstafje vandaag precies een dipje.  Zie maar hoe stevig hier getoverd werd :

 

GetAttachment

Ik hoor u al lachen tot hier, keukenprinses van mijn voeten, ik laat verdorie nog de gewone patatten aanbranden.  Tja, heel even wou ik een man zijn vandaag.  Mannen doen nl niet aan multitasken, die zouden niet tijdens het koken van de ‘petattn’ naar buiten lopen met gerief voor het compostvat, onderwijl bedenken dat de kippen al lang geen bezoek meer hebben gekregen, zien dat die beesten zonder drinken zitten, besluiten dat ze ook nog wat eten kunnen gebruiken, met de riek nog een worm of drie bovenspitten in de serre (lees : versvoer voor die kippen), de productie van die beesten verzamelen…

Enfin, ik heb gered wat nog te redden viel, de ovenschotel van vanmiddag had dus iets minder puree dan voorzien, maar was desalniettemin lekker.  Poepsimpel opgebouwd uit goed gekruid gehakt, gestoofde prei en een laag aardappelpuree.  Mensen met kleine kindjes krijgen dat heel zeker verkocht, ikzelf en de grote kindjes eten dat ook eens graag.

Buiten die ovenschotel heb ik ook nog een kilo of drie prei versneden.  Een deel daarvan ging in de ovenschotel, ik maakte een grote pot preisoep waarvan er een doos in de diepvries verdween, een tweede naar de schoonthuis ging en de rest vanavond en morgen bij de boterham zal genuttigd worden.  Een kilo wortelen onderging ook een schoonheidsbehandeling in de vorm van een huidpeeling met de dunschiller en een stoombehandeling die de body van de wortelen zacht maakte en de smaken goed bewaarde.  Na de warmte mochten de poriën zich weer gaan sluiten en werden de peentjes ook al naar de diepvries verwezen.

Nog helemaal niet bekomen van de examens, en op dinsdag vrij in het 2°semester kwam Poppemieke nog af met het feit dat ze zo een zin had in iets met chocolade, waardoor ik met dank aan de kippen ook nog 3 eieren stuk maakte en samen met de andere ingrediënten verwerkte tot chocoladecakejes.

Romantisch meiske als ik ben deed ik daar nog een specialleke mee :

 

GetAttachment-2

Ik weet het, het zie er meer een peperkoeken hart uit, maar het is wel degelijk chocoladecake.

Voor vandaag vind ik dat ik genoeg heb gekookt, morgen probeer ik tijd te vinden om de voorbereiding van goed koken op een rijtje te zetten, en met tijd en boterhammen (we blijven bij het thema) volgen er later misschien ook nog wat recepten.

En al wie nu nog aan het lachen is met mijn aangebrande kookpot, die mag hem komen afwassen !

(benieuwd wat anderen hierover weten te vertellen : http://boostyourpositivity.be/theme/2 )

 

3 gedachtes over “#boostyourpositivity : uitdaging 2

Wat ben ik blij dat u reageert !

