Maak eens een beeld van een beeld

… en geef er het liefst nog wat uitleg bij, de nieuwe photo challenge van Nachtbraker

Als het slechts éénmaal in de maand moet, dan zou ik daar toch werk moeten kunnen van maken niet ?

Wel, gisteren ging ik met dat doel naar Maldegem waar ik opgegroeid ben en schoot ik (naast een paar andere) dit beeld van een beeld :

IMG_0325

Salomon van Maldeghem, die in 1096 aan een kruisvaart deelnam en stamvader is van de heren van Maldeghem, kreeg een standbeeld vòòr het gemeentehuis.  Ik wou dat ik wat meer kon vertellen over die Salomon, maar veel is er niet over te vinden.

De klederdracht van de persoon op het beeld doet me denken aan de outfit die ik gisteren aandeed (veiligheid vóór alles) om mijn Dolleke toch wakker te maken 🙂

10 gedachtes over “Maak eens een beeld van een beeld

  1. Tof dat je meedoet! Ik voeg je toe aan de lijst. De kruisvaarders, dat moet nogal eens een tijd geweest zijn zeg. Kun je je voorstellen de ganse dag met zo’n pot op je hoofd te moeten rondhossen?

  2. Mooi beeld in een mooi plaatsje. Wij hebben er ooit eens een paar dagen met ons kampeerbusje doorgebracht op de standplaats bij het zwembad. Herinner me een wandeling langs de Blinker en/of de Stinker.

  3. Fijn beeld. Mijn eerste levensjaren voltrokken zich in Maldegem, van waar mijn moeder afkomstig was (Maldegem-Kleit). Ik ben dus eigenlijk een soortement van uitgeweken Oost-Vlaming (zij het niet van geboorte). 😉

  4. Pingback: Photo challenge 2015/2 | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

