De doodgewone dingen die mijn hart doen zingen

Velen deden het al voor mij, laat ik mijn lijstje ook eens maken :

  • De Piepedol zien binnenstormen na school, al zingend : “ik ben NIET gebuisd voor Wiskunde, ik ben NIET gebuisd voor wiskunde, en de helft van de klas WEL”
  • Blij zijn dat daarmee ook de beeld-zonder-klank-toestanden van de laatste dagen weer over zijn (houden zo kind !)
  • Vorig jaar al een reis geboekt hebben naar de Loire met in het achterhoofd een daar voorbij fietsende Bruno op weg naar Rome, en die vandaag zomaar kunnen omboeken naar een reis naar Bretagne.  Niet dat de liefde over is tussen mij en Bruno, maar zijn liefde voor de fiets is dit jaar iets minder (dus gaat hij in het najaar op een andere manier Italië verkennen)
  • Zomaar even tijd hebben om te babbelen met grote dochter in de namiddag in de zetel en blij zijn dat het examen van vandaag goed gegaan is.
  • Wintergroenten klaarmaken en eten (spruitjes, savooikool, yummie !)
  • Denken aan de lente en maar meteen een zaaiplan voor de serre maken.
  • Lachen met mezelf en naar de naar boven komende vrouw als ik in de supermarkt wil gaan spookrijden op de rolband naar beneden.
  • Een boodschappenlijstje gemaakt hebben, dat (zoals vaak) thuis vergeten, en toch alles meehebben.
  • Aan het begin van de winter een mantel gezien hebben die ik heel graag wil maar waar ik zoveel niet wil aan uitgeven.  Zien hoe die in de solden eerst 10%, daarna 30% afgeprijsd staat, en gisteren een mail krijgen dat er van die soldenprijs nog eens 20% afgaat.  In de winkel waar ik normaal ga hadden ze hem niet meer, dus nu maar hopen dat de online bestelde versie me past als gegoten.
  • Plots in de geciviliseerde wereld wonen, sedert ze in ons dorp een bankautomaat aan het plaatsen zijn.  Dat die er dinsdag nog niet stond en ik geen geld genoeg had voor de kapster, vergeet ik even
  • Een super comfortabele BH vinden (sorry schat, compleet niet sexy, maar ’t is winter, ik draag veel laagjes en in bed doe ik die uit)
  • Eén kieken dat al lentekriebels voelt en al 5 dagen op rij een ei produceert
  • Diezelfde kiekens die mijn serre al een tijd aan het omwoelen en bemesten zijn
  • Lachen met happy-lijstjes die op andere plaatsen al gepubliceerd zijn
  • ’s Avonds in de zetel zitten en content zijn met hoe ik mijn woonkamer naar mijn hand heb gezet
  • Een warm broodje met brie, sla, gemalen noten en balsamicocrème (of dat laatste vervangen door honing)
  • Al bijna 4 jaar bakken met een broodmachine van 40€ en daar ook nog een vervangkneedhaak voor vinden op het www
  • De geur van vers brood/gebak
  • Blij zijn dat ik niet alleen in de auto zit en dat dochterlief bovendien handschoenen draagt (in de auto !) zodat zij kan uitstappen om de motor van de garagepoort wat extra power te geven (vreselijk systeem in de winter)
  • Weten dat het nu met de vriestemperaturen het moment is om de diepvries te ontdooien, en toch besluiten om dat een andere keer te doen.
  • Blij zijn dat Louise er, ondanks al haar kwalen, nog altijd is en weten dat het morgen weer lachen gaat worden in de wagen !
  • Weten dat er hier nog elvendertig puntjes bij te zetten zijn
8 gedachtes over “De doodgewone dingen die mijn hart doen zingen

  1. Er zijn inderdaad wel wat overeenkomsten 😉 . En ja, als ik de andere lijstjes lees word ik daar ook content van, en zie ik daar ook nog een heleboel dingen die ik had kunnen toevoegen!

Wat ben ik blij dat u reageert !

