Hij maakt van mij een betere moeder

“Misschien moet ik maar meteen naar huis gaan vanavond” (i.p.v. te blijven tot morgenochtend) zei mijn lief in de wagen op de terugweg van het nieuwjaarsfeest van de familie van mijn moeders’ kant.

Het naar huis gaan was plots versneld na een telefoontje van grote dochter die een zenuwinzinking nabij was (zó moe van al die weken studeren) en al huilend aan de lijn hing.

Ik kreeg dus carte blanche om alleen maar te moederen gisteren, partner zijn mocht even terzijde geschoven worden.

Waarvoor dank schat !

Opluchting was mijn deel vanmorgen toen Poppemieke vertelde dat ze goed had geslapen (was de vorige nachten anders door nachtmerries en cursussen die spookten), toen er gelach kwam uit de badkamer waar de twee zussen waren i.p.v. vaak voorkomend gekibbel en toen ik deze wijze woorden hoorde uit de student haar mond : “Ge kunt maar doen wat ge kunt hé”

Nog een weekje …

17 gedachtes over “Hij maakt van mij een betere moeder

  1. Dat moederen heeft zijn doel duidelijk niet gemist! ‘k Kan Bruno begrijpen dat hij zich onder de voeten uit maakte. Was het beste wat hij kon doen voor alle partijen.

  2. Gevoelige mannen geven de voorkeur aan de avond boven de ochtend, aan de nacht boven de dag, en aan de schoonheid van een rijpe vrouw boven die van een meisje.

    (Paul Léautaud)

Wat ben ik blij dat u reageert !

