Enquête

Ik ga er, als ik in de toekomst weer word bestookt met tig e-mails, heel waarschijnlijk spijt van hebben, maar ik vulde daarnet een enquête in van een modezaak waar mijn jongste zaterdag een aankoop deed (solden weet u wel).  Met het invullen van de vragen kan je een shoppingbon van 300€ winnen, en er worden wekelijks bons weggegeven, dus dat wou ik wel eens proberen.

Groot was mijn verbazing toen ik aan het einde van de vragenlijst mijn gegevens moest invullen en er bij het vakje familienaam steeds kwam : “gelieve een geldige familienaam in te geven”

Nochtans vind ik mijn familienaam vrij geldig, mijn vader had die trouwens ook 🙂 ik draag die nu al 45 jaar en had er – behalve toen ik leerde schrijven in het eerste leerjaar – nog nooit problemen mee.

Is hij te lang (3 woorden), ligt het aan de kleine ‘d’, werken ze daar met spellingscontrole en kan daarom een dubbele klinker niet voor een open lettergreep, ik weet het niet.  Pas toen ik een valse identiteit opgaf, zijnde alle spaties van tussen de naamdelen halen, werd ik plots een geldige mens.

Laten we afspreken dat de bewuste zaak me enkel mag mailen als ik gewonnen heb, bij alle andere mails zal de knop ‘uitschrijven’ snel ingedrukt zijn !

Mijn naam niet aanvaarden, poeh ! Zeg dat tegen een serieuze mens !

 

13 gedachtes over “Enquête

  1. namen die bestaan uit 3 woorden, en waarin een kleine letter “d” komt duiden duidelijk op blauw bloed en een adellijke afkomst.
    en sinds de koninklijke besparingen mogen die niet meer deelnemen aan acties voor shoppingbons! 🙂

  2. Inderdaad, een kleine d duidt op een adelijke naam. Zoals onze koningin, Mathilde d’Udekem d’Acoz. Misschien je stamboom toch maar eens uitpluizen, je bent misschien rijker dan je denkt…

    • Why would I ? Omdat jij mij een schone, geldige familienaam kunt geven in 1 woord ?
      Dan ken ik toch nog meer redenen om dat niet te doen hoor, zoals daar zijn : ‘k zie MIJN lief veel te graag, gij MOET uw vrouw ook veel te graag zien, ik weet niet welke creep jij wel niet bent in het echte leven, … alhoewel, mijn tuintje zou er wel bij varen 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

