Stoefers zijn ook mensen

“Goed bezig Eilish” zeg ik tegen mezelf en ik groei een meter 🙂

  • Mijn administratie staat van in het begin van het jaar op punt, nu nog volhouden zodat we beter weten waar de geldstromen (raar woord voor een huishouden) naartoe vloeien, nog beter weten wanneer de grote kosten eraan komen, …
  • Wat financiën herschikt, zodat ik na het innen van die immense (weep weep tegenwoordig !) getrouwheidspremie mijn centen bij dit ambetant manneke kon weghalen
  • Op nieuwjaarsdag bij de schoonouders de frigo uitmesten (terwijl schoonma haar middagdutje deed (ze geraakt anders de dag niet door) en schoonpa voor de vijfde keer na elkaar hetzelfde verhaal vertelde) Ik vond daar trouwens nog een blik Guinness dat al over datum was gegaan in april 1999.  Spijtig dat de jaarovergang al een tijdje was gepasseerd, volgens mij kon ik die buiten afsteken als een vuurpijl !
  • Nieuwe ‘klanten’ krijgen in het patiëntenvervoer en die lieverds sluiten me meteen in hun hart. Niet te geloven wat je gewoon door vriendelijk te zijn kan betekenen voor mensen die werkelijk minder mobiel zijn.
  • Het vorige brengt me ook meteen bij dit : weer content zijn dat ik ‘maar’ huismoeder ben (en vrijwilliger dat ook wel) en geen betaalde job buitenshuis heb.  Ik had de laatste tijd een serieuze ontevredenheid opgebouwd in mijn bovenkamer.  Ik besefte vanmorgen pas hoe bevoorrecht ik ben toen ik Poppemieke zelf naar haar eerste examen kon brengen, onderwijl op het gemak boodschappen kon doen en haar weer kon afhalen nadat de punten (hopelijk) waren binnengehaald.
  • Ik ging gisteren naar de BBB en bedacht dat mijn sportschoentjes toch wel hun beste tijd hadden gehad (waarschijnlijk meer dan 10 jaar oud – ze stonden al ooit in mijn tuinhuis om weggesmeten te worden en uiteindelijk stak ik ze in de wasmachine en recycleerde ze weer ondanks de bijna-gaten in de zool), dus ging ik vandaag voor nieuwe.  Nu het toch solden zijn en ik toch aan geldstromen werk – voor een vrouw is elk excuus goed om te gaan winkelen 🙂 – kocht ik maar meteen twee paar om sportief te gaan doen (nee schat, ik ga NIET naar Compostela wandelen !)

IMG_0309

  • Ik ben er nog niet uit, maar het zou wel eens kunnen dat ik vanaf vandaag ook nog Zumba bijschrijf op mijn sportieve lijstje, ik moet het moment pakken nu ik toch zo goed bezig ben 😉 voor ik het weet is het weer voorbij en zit ik ’s avonds onder een dekentje in de zetel.

Het is een ziekte zeg ik u, die goeie voornemens !

En het mag een slepende worden !!

 

14 gedachtes over “Stoefers zijn ook mensen

  1. Ik heb een weekje vrij en ben dus even huismoeder, en ik snap meteen al niet waar ik mijn tijd voor werk haal: ik ben hele dagen druk bezig ;)! Het is toch een fulltime job hé?

    • Voor mij niet meer, heeft alles te zien met al grotere kinderen in huis. Toen ik vroeger als werkende verlof had, dan waren de dagen ook te kort voor mij. Er is zoveel dat blijft liggen als je werk en gezin moet combineren, om maar te zwijgen van hoe moe je dan kan zijn !

    • Ik ben ondertussen deze namiddag 7,5 km gaan wandelen. De bedoeling was 10 km maar alle begin is moeilijk (lees : ik heb drie blaren op mijn hielen van de nieuwe schoenen natuurlijk)

  2. Mijn mama was grotendeels huismoeder toen ik kind was en ouder. Ik wou dat ik dat ook kon schenken aan mijn kinderen. Ze hebben er nu misschien nog geen idee van, die dochters, maar later denken die: “ik had chance”. Zo is het bij mij toch.

    • Ik had vroeger ook een moeder aan de haard (met 6 kinderen en een inwonende gehandicapte tante was dat waarschijnlijk een dubbele fulltime job) en ik dacht toen (vooral in examentijden) dat mijn moeder een fantastisch leven had.
      Het was inderdaad een weelde dat moeder thuis was, iets wat we natuurlijk het moment zelf doodnormaal vonden en weinig naar waarde schatten. Je moet daarvoor iets ouder worden om dat te beseffen.

Wat ben ik blij dat u reageert !

