Dacht ik nu even dat ik TOCH braaf was geweest

Gisterenmorgen na het honneurs waarnemen bij het zetten van hun kerstboom (“‘k ga der dit joar nie achterlopn peisek” had schoonma eerder gezegd) kreeg ik van mijn schoonmoeder een zakje met twee suikervrije chocoladesinten.

Ik was al lichtelijk depressief door het feit dat ik dit jaar niets had gekregen van die goed heilige man want vorig jaar kreeg ik nog (voor moed en zelfopoffering) een schone, grote, nuttige, pak WC-papier in blauw-wit schoon passend bij de faiencekes van mijn kleinste kamertje.

Dus met de borst vooruit aanvaardde ik gisteren dan maar mijn cadeautje, fier dat ik dat nu toch maar weer had verdiend !

Helaas …

Die allerbeste schoonmoeder had de Sinten zelf gekregen van haar logopediste, en was verontwaardigd dat die dacht dat zij suikervrij moest eten (alleen ouwe mensen hebben toch een strikt dieet nietwaar ?)

Nadat ik eerst moest uitleggen hoe suikervrije chocolade smaakt (ze moest nog kunnen zeggen tegen de logo dat het lekker was) mocht ik de snoep in ontvangst nemen.

Braaf ? Ikke ?

Het kan natuurlijk zijn dat ik teveel peper in de ontelbare potten soep heb gedaan die ik daar regelmatig binnenbreng, dat de kwaliteit van de hespenrollen te goed was (ik krijg dan retour hesp van de goedkoopste versie), dat er te weinig kip in de Vol-au-vent zat, …

Toen ik dood content en optimistisch gestemd naar huis ging, kreeg ik wel nog de boodschap dat ze tegen donderdagmiddag nog wel eens een savooistoempke zou willen.

Tegen dat die mensen daar ooit belanden, ga ik zelf al 10 hemels verdiend hebben denk ik …

Lucky me !

8 gedachtes over “Dacht ik nu even dat ik TOCH braaf was geweest

    • Ik heb al veel gekookt in mijn leven (in de keuken, soms ook van woede) maar paella heb ik nog nooit gemaakt. Eenmaal per jaar heb ik nl een compañero van de Spaanse les die dat voortreffelijk doet aan het einde van het schooljaar. Zo van beentjes onder tafel en genieten doe ik nl ook graag !

Wat ben ik blij dat u reageert !

