Het moet geleden zijn van de tijd dat we de black and white pudding-flater begingen

Toen we in the early days  Great ! op reis gingen naar Britain.

Ik moet aan niemand uitleggen zeker hoe een Engels ontbijt er uit ziet, al zijn er regionale verschillen, de basis kent iedereen.  Toen we nog met kleine kinderen op reis gingen was dat ontbijt soms eens moeilijk.  Te klein voor dit, dat niet lusten, … zooo blij dat die fase voorbij is !

Zo komt het dat eigenaars van B&B’s al eens gingen opnoemen wat er allemaal te krijgen was, zodat onze kinderen gevoed van tafel gingen.

Toen er plots gesproken werd over black and white pudding maakten wij een jeui-geluidje, onze bloedjes zouden vanille- en chocoladepap krijgen.

Niet dus, het werden dus witte en zwarte pensen, die we – door het enthousiasme dat we getoond hadden bij het aankondigen ervan – dan ook maar opaten.

Nu ben ik niet het poten en oren/hersentjes/tong-type.  Het heeft alles te maken met teveel nadenken wat het is, als kind at ik ‘koeietonge’ en ‘hoofvlakke’ (hoofdvlees/kop) alsof ik nooit daarna nog eten zou krijgen.

Maar kijk, eergisteren was ik op de wandel na de schoonouders gevoederd te hebben en rook ik onderweg zo de geur van gebakken bloedworst dat ik me er prompt ’s avonds nog gekocht heb. Gisteren was mijn lijf onklaar gemaakt door migraine en de daarbij horende onpasselijkheid, dus toen is het er niet van gekomen om die klaar te maken.  Maar vanmiddag dus wel.  Een pannetje vol met gebakken appeltjes, samen met de van het vel ontdane worst en dat dan achteraf op een zelf gebakken boterhammeke gelegd.  Het was echt van ‘lekt m’n liptje’ !

Mijn kinderen moet ik over zo een eten niet beginnen, dat is bah en vies, en toch broed ik al lang op het idee om dat eens ergens tussen te draaien zonder dat ze weten wat ze eten.

Toch mogen ze nog geruime tijd op hun twee oren slapen.  Ik heb dat nu weer eens gegeten, de behoefte zal er niet direct zijn om dat volgende week over te doen.

Black and white pudding, die Engelsen toch, ik ben er na al die jaren nog altijd niet over dat ik dat toen niet gesnapt heb …

7 gedachtes over “Het moet geleden zijn van de tijd dat we de black and white pudding-flater begingen

Wat ben ik blij dat u reageert !

