De floche trekken

… op de molen van het leven is dat mijn ultieme ambitie.

Na jaren met niks, nada, nougatbollen aan kwaliteit in het leven tevreden moeten zijn wil ik er nu zoveel mogelijk uit halen.

En dat gaat niet uitsluitend over materieel veel willen (ik ben natuurlijk een vrouw, ik heb wel eens goestingskes – uiteraard te wijten aan de hormonen), maar over de wereld buiten mijn erf beleven, op tijd en stond genieten van een uitje, culinair onze beentjes gewoon eens onder tafel mogen steken, zomaar mezelf trakteren op een wandeling omdat de zon schijnt en ik tijd heb (ook al staat er een immense strijk te wachten), lachen met de meiden aan tafel over weeral eens een gênant onderwerp …

Daarom ook dat we ons verwend voelden toen een tijd geleden de uitnodiging kwam om twee dagen op verplaatsing te gaan om de verjaardag van mijn schoonzusje te vieren.

Het gezelschap waarin we terecht kwamen is er één van harde werkers, maar eveneens van mensen die op tijd weten wat genieten is.

En terecht !

Want laat de 50-jarige van die gelegenheid een luttel aantal dagen na datum nu eens de diagnose van kanker gekregen hebben.

SHIT ! VERDOMME !

Nog maar eens het bewijs dat we moeten koesteren en naar waarde schatten wie/wat we hebben in het leven.

Voor we het weten is niets meer zoals het was …

 

 

6 gedachtes over “De floche trekken

  1. Pfff. Gisteren had ik nog een gesprek met mijn collega die hetzelfde bureau deelt… hij (56jaar jong) vind dat er tegenwoordig veel mensen de K-diagnose krijgen in zijn omgeving. Het is balen. Een lotje/floche die steeds meer mensen helaas trekken.

Wat ben ik blij dat u reageert !

