Proper zijn kan de natuur ernstig verstoren

Laat ik dat excuus eens gebruiken om mijn dakramen zelden of nooit te poetsen.  Zeggen dat ze nooit vuil zijn kan ik bezwaarlijk, er woont nl een duivenmelker naast mij en nadat die beestjes hun dagelijkse vleugelstrekking gehad hebben landen die graag op mijn dak.  Dat dak voorzien ze dan ook in de vlucht al eens van de nodige kak, inclusief de zonnepanelen en de ramen.

Vorige week heb ik die leuke klus toch maar eens gedaan.  Leuk omdat ik daar een ladder voor nodig heb wegens te hoog en het dan nog moeilijk is om eraan te kunnen, ik wil nl niet met raam en al naar buiten kantelen.

Bewijs van de noodzaak van de karwei :

IMG_6956

Er was zich daar al een aardige mosverkaveling aan het vestigen, ik heb de schraper van mijn kookplaat moeten gebruiken om e.e.a. te verwijderen.

En dat was niet de enige huisvlijt die daar aan de gang was.  In het kader van het raam vond ik ook nog een paar nederzettingen :

IMG_6954

IMG_6950

Daarom dus dat er bij grote dochter soms al eens een wesp in de kamer zat.

Misschien moet ik om die reden ook maar eens op mijn zolder gaan kijken, daar zijn nl ook twee van die ramen (de echtgenoot had vroeger grote plannen met die ruimte die nooit waar zijn gemaakt) en ik vind daar soms al eens een dood insect of twee, drie, vier, …

Sommige zaken van de natuur mogen van mij, hoe nuttig ook, buiten blijven !

En ik, ik moet vaker mijn ramen wassen !

5 gedachtes over “Proper zijn kan de natuur ernstig verstoren

Wat ben ik blij dat u reageert !

