Armand Pien zou hem ook niet vernietigen

Met deze campagne krijgen we nog maar eens een schandalige kijk op hoeveel voedsel er jaarlijks wordt vernietigd.  Hele derde werelden zouden we kunnen voeden, maar decadentie en economische motieven maken dat het niet gebeurt.

Ik ben hier thuis bezig aan de laatste oogsten in mijn serre.  Meer dan wortelen en tomaten (een grote pastatomaat en olijftomaatjes en masse) staan daar niet meer.

Ik moet zeggen dat mijn wortelen er echt niet uitzien als in de winkel, er is wel degelijk wat meer kuiswerk aan door de vreemde vormen, maar de smaak maakt natuurlijk alles goed.

Eigen groensels maken me ook vaak aan het lachen, zoals deze :

20141103_093737

Hij deed me denken aan de anekdote die mijn schoonvader (een kleermaker) vaak vertelde toen het over maken van maatpakken ging : “draagt u links of rechts meneer?” was in die stiel een pertinente vraag.

Bovenstaande is duidelijk een rechtsdragende 🙂

En hij is gisteren in de waterzooi beland.

 

12 gedachtes over “Armand Pien zou hem ook niet vernietigen

  1. Als zo’n gedrocht uit mijn hof komt dan eet ik hem ook met smaak op. Maar ik moet toegeven dat ik ze in de winkel links zou laten liggen – ik zeg zou, want ze leggen ze zelfs niet in de rekken! Alles moet de perfecte vorm én de perfecte maat hebben. Te dikke appels worden bijvoorbeeld ook geweigerd, ook al zijn ze perfect voor de rest. Schandalig…

Wat ben ik blij dat u reageert !

