Nog eens één richting uit gaan

… alweer van moetens !

Als je de ‘alweer’ opnieuw leest, dan weet je dat de liefde voor One Direction bij de Piepedol nog niet over is.  Erg is dat niet, jeugd wordt nu eenmaal groot met idolen, hoe waren wij destijds ?

Erger is wel dat die idolen volgend jaar juni naar het Koning Boudewijnstadion komen, temidden van de examens, maar omdat het de zaterdagavond is en ze dan al de vrijdagnamiddag, zaterdag hele dag en zondag hele dag kan studeren wil ik dat mijn kleine dochter wel gunnen.  Dat de grote voorwaarde blijft dat ze doorheen het jaar goeie resultaten moet halen en het luie zweet met een stevige deo moet behandelen, heb ik er stevig ingehamerd.

Vanmorgen begon de ticketverkoop om 10u, wetende dat een vorig Belgisch concert in amper een kwartier uitverkocht was waren we heel goed voorbereid.

IMG_6957

 

Twee computers, dochter en ik elk op een andere ticket site (bleek achteraf onnodig, want zij werd ook naar dezelfde site doorverwezen) al vooraf een account gemaakt met naam, adres, … en ingelogd.

We telden zelfs de laatste seconden voor 10u luid af, als was het oudejaarsavond.  Het moest nl leuk blijven, dochterlief was vooraf verwittigd dat ze niet met een preek en boos gezicht moest afkomen voor het geval onze missie zou mislukken.

Ik had ook al de nodige attributen bij de hand (bankkaart, creditkaart, bril op mijn neus) zodat er normaal gezien niets mis kon gaan.

IMG_6959

En toen was het 10u01 en begon de wachtrij (cirkel op scherm) die zoals vermeld tot 30 min kon duren, ik vreesde toen dat daar al het einde van het verhaal was.

IMG_6964

Maar uiteindelijk was deze cirkel – zoals dat gaat met cirkels – helemaal rond op een relatief korte tijd.

Toen we dan eindelijk konden klikken op de tickets volgde er ofwel een error op het soort ticket, ofwel werden we bij het afrekenen niet doorgestuurd naar de bank om de betaling uit te voeren (bancontact) Hoeveel we zo geklikt hebben, geen idee, maar mochten dat allemaal gekochte tickets geweest zijn, ik was een fortuin kwijt.

Tussenin had ik ook mijn creditkaart eens geprobeerd, wat weer een foutmelding opleverde.

We hadden onszelf al een probeertijd van een uur gegeven, dus we bleven – het ene moment al geduldiger dan het andere – verder proberen.

De goden die de Piepedol aangeroepen heeft, het zweren dat ze zooooo haar best ging doen op het graf van haar grootouders en uiteindelijk ook op dat van de paps (allez papa, gun me nu eens wat) of het dat is wat heeft geholpen, ik betwijfel het, maar tussen het altijd maar opnieuw proberen was ze plots bij de knop mijn bestellingen gekomen en zag ze de buttom : ‘print je ticket’

We begrepen er niets van, maar drukten de tickets toch maar af.

Uiteindelijk kregen we dit scherm :

IMG_6965

Blijkbaar was de betaling met de creditkaart toch doorgegaan (al een geluk dat we die geen tweemaal hadden gebruikt)

We hebben zowaar een vreugdedansje gedaan samen !

138€ en een sjiek om te gaan recht staan op een concert (staanplaatsen waren duurder dan sommige zitplaatsen, komt waarschijnlijk doordat die jongens op een looppad (zie plan stadion) tussen hun publiek gaan lopen en bijna aanraakbaar gaan zijn.

Niet dat ik mijn kind in zo een menigte zou loslaten, maar op die plaatsen moet een -16-jarige ook begeleid zijn van een meerderjarige.

JOEHOE ! Ik mag/moet dus naar One Direction !

Tijdens het middagmaal ben ik al een beetje wijzer geworden hoe de jongens allemaal heten, compleet met karakterschets, achtergrondmopjes, … Mocht Franse grammaire en wiskunde ook zo gemakkelijk in het koppeke gaan, ik had een primus in huis !

 

8 gedachtes over “Nog eens één richting uit gaan

  1. Pingback: Zayn Malik | second part of my life

  2. Pingback: Eén beeld kan veel zeggen ! | second part of my life

Wat ben ik blij dat u reageert !

