#Projectblogboek : Mijn niet-opgeruimd bureau tonen

Mag het ook de ietwat gekuistere versie zijn ? Het was namelijk té erg *bloos*

Ik moest me schamen ja, al die tijd hebben en dan nog rommel hebben.  Misschien moet ik ook nog de medehuisgenoten verdenken van rommel maken, vermits die ook allemaal (ondanks zelf een XL-werkplek) mijn bureau gebruiken.

Enfin, ik deed dus van opruim en van portrettentrek :

IMG_0277

U ziet van links naar rechts :

  • een externe harde schijf
  • een vrekkige Apple (Mac mini, ongeveer het goedkoopste wat Apple in assortiment heeft)
  • een lelijke bureaulamp
  • een onderlegger waar iedereen van het gezin zijn dada op schrijft, de ene in het Spaans, de andere in het Frans, en zelfs in onze eigen moedertaal bekladden we die handel
  • het o zo heerlijke typende klavier van Apple
  • een obligaat computerscherm
  • een documentenbakje met daarin vooral te recycleren papier (fout geprint, enkel voorkant gebruikt,…) daar schrijven we nog van alles op. Bovenop ligt ook een nog te klasseren rekening en een DVD van een auditie van de kroost uit 2008 (waar die nu zo plots vandaan komt is me een raadsel)
  • daaronder een GREAT! muismat ooit gekregen van de British tourist authority met daarop een muis, mijn foon en een geheugenkaart met foto’s op van onze reis die Bruno me gisteren gaf. Die foto’s stonden al eerder op mijn computer, maar een kleine crash heeft gezorgd dat al mijn foto’s van deze zomer riebedebie zijn (vandaar de nu WEL aanwezige externe back-up schijf)
  • Bovenaan rechts broederlijk naast mekaar : 2 printers.  Niet dat we die allebei nodig hebben, dat is zomaar gekomen doordat grote dochter er vorig jaar eentje nodig had in Leuven en uiteraard is deze daar niet gebleven.
  • een papiersnijder wordt hier ook nogal eens gebruikt

Weinig interessant dus allemaal, er is echter één ding dat mijn bureau belangrijk maakt (voor mij dan), dat is het onderstel nl.

IMG_0278

Het kleine bureautje door mijn vader gemaakt voor zijn toen 12-jarige oudste dochter (mijn oudste zus).  Op zich is het echt klein, in het benengat past geen enkele normale stoel, maar het werd thuis uiteindelijk ook mijn bureau (nadat 3 zussen er al wijzer aan werden).  Achter de kastdeurtjes zitten telkens 3 lades verborgen, wat het een gerieflijk meubeltje maakt. Na de dood van mijn ouders is het 1 van de zaken die naar mij thuis verhuisd zijn.

Door het sentiment is dit dus MIJN bureau !

13 gedachtes over “#Projectblogboek : Mijn niet-opgeruimd bureau tonen

  1. Ik wou juist zeggen, toen ik de titel en meteen daarna de foto zag: hoezo niet-opgeruimd, ge zoudt die van mij in niet-opgeruimde toestand eens moeten zien. Of niet, onder al die rommel.
    Heerlijk zo’n ouderwets bureautje, ik had er vroeger ook zo’n kleintje, donker, met een kastje dat op slot kon, en dat daarna naar mijn jongere zus is gegaan.

Wat ben ik blij dat u reageert !

