Sunshine blogger award

Het moeten niet altijd Ice buckets zijn moet Carrie gedacht hebben toen ze mij de sunshine blogger award gaf.  Mijn Piepedolleke was al supertrots op haar moeder (en bij een puber gebeurt dat niet elke dag !) en stelde met dollartekens in haar ogen de vraag of die award ook geld opbracht 😉

Zeven feitjes over mezelf moet ik hier prijsgeven, nochtans heb ik hier al veel (propere- en vuile) was buiten gehangen.  Geen idee waarmee ik jullie dus nog kan verblijden.  Of toch …

  • Zal ik even ‘uit het bed klappen’ ? Mocht ik dit hier boven als titel zetten, ik zou gegarandeerd meer lezers krijgen. Maar ik dwaal af, uit het bed klappen : toen mijn lief hier de eerste keer kwam slapen kon ik na het ‘fijn wakker liggen’ absoluut niet slapen.  Niet meer gewoon van compagnie in mijn bed te hebben, zijn gesnurk, mijn bed dat opeens te klein leek, … Ik ben toen midden in de nacht om een matras in de logeerkamer gegaan en heb die achter mijn bed gelegd, zonder licht te maken.  Ik dacht dat ik dat allemaal kon zonder Bruno wakker te maken, maar helaas … Toen ik me net neer wou vleien om naar dromenland te reizen zei hij doodserieus : “zo voelt dat dus als je in een tentje moet slapen” (hard op de grond) Hij probeerde me toen steeds te overtuigen om eens te gaan kamperen, wat ik steeds weigerde.  Gegierd van het lachen hebben we ! En ondanks het feit dat wij fantastische momenten beleven in mijn bed, ben ik er nog altijd van overtuigd dat ik – mochten we ooit gaan samenwonen – een aparte slaapkamer wil.  De rest van mijn leven naar gesnurk luisteren staat gewoon NIET op mijn verlanglijstje !
  • Ik kan een enorme ‘zjustepee’ zijn  :  de weinige keren dat de meiden een vaatwasser legen zet ik steevast de koffietassen nog anders in de kast.  Vroeger op mijn werk (boekhoudkantoor) waren alle klanten-en leveranciersfiches tip top in orde.  De firma  United Parcel Services kon dus onmogelijk als UPS ingevuld staan, dat leek me te simpel.  Mijn pantoffels staan aan mijn bed ook altijd binnen het vierkant van een vloertegel ‘geparkeerd’, wie weet zou anders wel het dak instorten 🙂 en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
  • Eén van mijn meebrulliedjes is ‘the summer of 69’.  Bij het zinnetje ‘those were the best days of my life’ heb ik lang gedacht dat dit wel eens de waarheid kon wezen, ik ben nl geboren in die zomer, en een klein prulleke heeft toch geen zorgen zeker ? Ondertussen heb ik sedert het tweede deel van mijn leven aangevangen is al een hele lijst met ‘best days’ verzameld, en ik hoop dat die lijst niet eindig is !
  • Mocht ik i.p.v. twee dochters, twee zonen hebben gehad, dan hadden die Sean en en Ian geheten.  De twee Jantjes dus, een Iers exemplaar en een Schots.  In werkelijkheid zou de echtgenoot daar wel weer een stokje voor gestoken hebben en zou er al minstens 1 zoon Finlay geheten hebben, en in het slechtste geval was de tweede dan een Hamish geweest.  Enfin, het zijn twee meiden met Ierse voornamen geworden, de ene is daar al wat gelukkiger mee dan de andere.
  • U moet zich daar vooral niets bij voorstellen (mocht u denken dat ik zo een elegante deerne ben op hoge hakken, hou dat dan vooral zo) maar ik ben fan van Rieker schoenen.  Mijn kinderen noemen dat gemakshalve ‘bomma schoenen’, ik vind ze gewoon gemakkelijk.  Door dat ik veel in klinieken rondloop kies ik ook voor zachte zolen, ik hou absoluut niet van die tek tek tek geluiden.
  • Naadloos aansluitend bij het vorige, bede van de kinderen : Please Jani – blote knietjes op de grond – restyle ons moeder eens.
  • En omdat het nu bijna bedtijd is : ook al staat de wekker bvb dagen na elkaar op hetzelfde uur, ik ga dat elke avond nog eens checken om dan door mijn gsm gezegd te worden hoe lang ik precies kan slapen (om dan niet in slaap te geraken als dat aantal uren te weinig is naar mijn goesting)

OK, u wilde dat eigenlijk allemaal niet weten, daar ben ik me bewust van.  Het is gewoon Carrie haar schuld 🙂

De award doorgeven doe ik niet, ik heb vroeger nl nooit graag huiswerk gekregen, en daarom geef ik er ook niet graag !

6 gedachtes over “Sunshine blogger award

  1. Ik werd ook genomineerd door Carrie en had moeite om 7 feiten uit mijn pen te persen. Intussen ben ik bij alle genomineerden een kijkje gaan nemen en ik heb nog niet dikwijls zo moeten lachen terwijl ik een blogpost las. En wat Jani betreft ? Laat die maar waar hij is, vraag toch gewoon aan Carrie of ze met je op shoppingtocht trekt 🙂

  2. Als mijn madam wakker wordt op het moment dat ik eens een hele dikke boom aan het doorzagen ben, krijg ik prompt een stamp. Mijn boom valt dan meteen om.

  3. Een eigen slaapkamer is ook hier een droom,..en uw kids hebben gelijk wat die schoenen betreft ;-), maar om de een of andere reden passen ze bij jou,……en wat die zjustepee betreft, ik voel me al minder alleen op deze wereld 🙂

  4. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je (soms) alleen wil slapen, zeker als je partner veel lawaai maakt! Ik ben een lichte slaper en kan er al niet tegen als het lief te veel woelt.
    En dat laatste puntje herken ik maar al te goed 🙂

Wat ben ik blij dat u reageert !

