Eerste schooldag

Waar hij voor de Piepedol al een paar dagen achter de rug is en Poppemieke nog in werkmodus staat, is het voor mij vanavond weer lesdag.

Spaans 5 ondertussen.  Het vijfde jaar al, waar is de tijd dat ik mezelf moest oppeppen om toch maar te gaan die allereerste keer (het was het allereerste wat ik echt voor mezelf deed, weer eens buitenkomen nadat de echtgenoot naar hogere sferen trok)

Elk jaar komt er wel een punt waarop ik zeg dat ik er de brui aan ga geven, en toch blijf ik gaan.  Die taal laat me echt niet los, ik wil het koste wat kost echt vlot kunnen.

Vandaag ben ik al sedert vanmorgen in hoera-stemming.   Een mail maakte duidelijk dat we weer de lerares van twee jaar geleden krijgen, zo ééntje die ons nog doet werken.  De leerkracht van vorig jaar was zo een broekverslijter die gemaakt heeft dat we niet aan de helft van ons leerboek zijn geraakt.  De motivatie om veel te leren was er dan ook niet echt bij de klasgroep.

En zo ben ik deze namiddag al naarstig geweest met de ww-tijden te herhalen (die verschillende verleden tijden zijn een ramp) en nu nog snel de innerlijke mens wat gaan versterken en dan ben ik weg.

Hasta la próxima !

Een gedachte over “Eerste schooldag

Wat ben ik blij dat u reageert !

