Ik had liever zelf in zijn ballen geknipt !

Net als vorig jaar is een deel van augustus en september jobmaand voor grote dochter.  Geheel standvastig als ze is ook op dezelfde plaats.

Waar ze vorig jaar volledig actief was in het restaurant, kwam er deze keer een job in de cafetaria aanwaaien.  Vooraf vond ze dat al een prettig vooruitzicht want niet zo een zwaar werk, meer zelfstandigheid, afwisseling, …

Minder was één van de mannelijke collega’s die daar ook werkt (vast in dienst).  Vanaf dag 1 vond die het normaal dat hij haar seksueel getinte opmerkingen maakte.  Ze was er uiteraard niet blij mee en vervloekte zichzelf omdat ze er geen pasklaar antwoord op vond.  Uiteindelijk heeft ze hem wel de mond gesnoerd, maar het kwaad was geschied.  Het in de laatste maanden moeizaam weer opgebouwde zelfvertrouwen kelderde weer naar ongeziene laagten.

Op een gegeven moment kon ik het niet meer aanzien wat die smeerlap haar aandeed en toegegeven ik kon het ook niet hebben dat dochterlief het niet ging melden aan directie of personeelsdienst.  Dus ik heb me weeral eens gemoeid.

Ik moest niet lang ‘sjieken’ op de woorden die mijn mailbox verlieten !

Maar kijk, toen ik vrijdag mijn Poppemieke ging afhalen aan het station (had een dagje vrij) vertelde ze dat ze ondertussen zelf ook de verantwoordelijken van de cafetaria en personeelsdienst had ingelicht.  Waar ik dacht dat ze kwaad zou geweest zijn op mij voor mijn bemoeienis, was ze eerder opgelucht dat het allemaal out in the open was.

Gisteren heeft de betrokken werknemer een stevige sigaar kunnen roken bij de grote baas.  Zo kon hij nu eens flink ‘zuigen’, een woord dat in 1 van zijn opmerkingen aan haar voorkwam.

Hij heeft dus ook aan de dochter excuses moeten aanbieden, en ik mag hopen dat hij in de toekomst twee keer gaat nadenken vooraleer hij nog een vrouw op die manier oneer aandoet !

Het toppunt was dat Poppemieke net daarvoor had zitten praten met een andere collega en een voor haar onbekend meisje.  Bleek dat meisje de vriendin van de onverlaat te zijn.  Ze vond het trouwens een sympathieke dame, die qua figuur en stijl niet eens zo verschillend van haarzelf was.

Waarom had die klootzak haar dan zo zitten aanvallen ?

Grote dochter heeft uit dit gebeuren wel een grote les getrokken, ik ben het zeker niet meer van plan om nog ooit uit haar naam te mailen naar een werkgever, maar ik vermoed zo dat ze zelf haar mannetje wel zal staan in de toekomst.

Maar laat toch maar alle mannen met een grote mond (en een klein pietje, denk ik daar dan graag achterna) uit haar buurt blijven.  Deze leeuwin zou namelijk moorden voor haar welpen !

 

11 gedachtes over “Ik had liever zelf in zijn ballen geknipt !

  1. Schitterend!! Ik herinner mijn eerste vakantiejobs nog,……groen achter de oren en rood worden bij elke opmerking, maar gelukkig was ik assertief genoeg om na een aantal weken te antwoorden,.en hen de mond te snoeren,…..mannen hé, ……….

  2. Mijn bloed zou koken moest ik zoiets horen, zien, meemaken. Fijn voor je dochter dat je meteen duidelijk maakt dat het niet gepast is, dat ze actie onderneemt. Heel moedig want het is toch niet gemakkelijk om het op te nemen tegen zulke mannen. Chapeau!

  3. Ik wil je met veel plezier de schaar aanreiken om in ’s mans ballen te knippen. Hierbij stel ik een stevig uit de kluiten gewassen heggenschaar voor.

  4. Van mij moogt ge knippen met een botte schaar! Wat nen typ, daar is nu eens niemand bij gebaat se, en onschuldige meisjes dan nog, heeft die mens nu echt geen leven?

Wat ben ik blij dat u reageert !

