Als ik goed geteld heb : 42 stuks

Het aantal personen aanwezig op onze jaarlijkse familie-BBQ.  Allemaal nazaten van 1 koppel (mijn ouders) die we er zoooo graag bij hadden gehad !

De samenstelling :

  • 6 kinderen
  • 6 schoonkinderen (met of zonder boterbriefjes, de moderne tijd, graag in zonde leven, u weet wel …)
  • 13 kleinkinderen
  • 7 partners van kleinkinderen (zelfde opmerking als bij de schoonkinderen)
  • 10 achterkleinkinderen

En ze waren er dit jaar allemaal ! Vorig jaar was dat nog anders omdat de laatste 2 achterkleinkinderen toen pas ter wereld waren gekomen

Evident is dat niet om iedereen eens samen te krijgen, sedert de moederlijke/vaderlijke ‘lijm’ weg is zien we mekaar niet zo vaak meer.  Maar kijk, misschien is het daardoor wel dat onze bijeenkomsten zo leuk blijven.  Mochten we met een decibelmeter eens de lachsalvo’s opmeten, ik denk dat we aardig zouden schrikken.

Dat schrikken is voor velen ook een feit bij het staan op de weegschaal de dag nadien, wij zijn namelijk een ‘lekkere’ familie dus naast die vleesjes op hete kolen smullen wij ook nog uitgebreid van aperitiefhapjes en een dessertenbuffet.  Het fijne daaraan is dat het allemaal om eigen maaksels gaat, we kunnen dus meteen inspiratie opdoen en recepten uitwisselen als we dat willen.

Dus we hebben genoten !

Moe en pa : jullie maakten een fijne bende !

12 gedachtes over “Als ik goed geteld heb : 42 stuks

  1. Jawadde, zo’n grote familie. Dat is te onzent wel even anders.
    Enne… barbecue? Hoe hebben jullie ‘m dat geflikt met al tig dagen aan een stuk kutweer? Ons BBQ-stel staat te verkommeren op zolder.

    • Ja, dat weer … de remedie : een grote/stevige (lees windproof) tent
      Regenjas aan, weer uit, tricot jas aan, weer uit … naargelang er zon, regen, wind, kou was. We hebben al betere weersomstandigheden meegemaakt, maar tussen de buien door was het allemaal goed te doen !

  2. Doet me deugd. Mijn moeder is begin juli overleden en is nu terug herenigd met mijn vader. Als jongste van vijf is het mijn grote schrik dat de familie uiteen zal vallen. Ik wil er in ieder geval moeite voor doen om het zover niet te laten komen maar het zal niet evident worden. Fijn dat het kan…

Wat ben ik blij dat u reageert !

