Gelukkig dat ik hem zoooo graag zie !

Of hij kon zijn plan trekken daar in Compostela !

Frustratie hier, al weken, maanden zeg maar.  Het autistje in mij vindt het namelijk niet !! leuk dat ik geen dingen vooraf kan plannen, en dan beloof ik mijn lief toch om hem te gaan halen in Compostela.

Uiteraard weet ik dat een fietstocht niet zo eenvoudig te plannen is qua tijd als pakweg een autorit.  Een fietser heeft al eens goeie/slechte benen, komt al eens in een streek waar geen overnachtingsmogelijkheden zijn waardoor hij noodgedwongen meer of minder km aflegt, heeft te kampen met goed/slecht weer dat ook voor snelheid of vertraging zorgt.

In elk geval was het originele plan dat ik ergens in de laatste dagen van juli zou gaan vertrekken en het enige dat echt vaststond was dat we op 15/8 weer thuis moesten zijn omdat Poppemieke dan aan een vakantiejob aan zee begint.

Maar kijk, dat plan ligt al lang in de vuilbak.  Ik ben natuurlijk ook niet achterlijk, elke dag keek ik op google maps waar hij geëindigd was en hoeveel km het dan nog was tot Compostela.  Dat gaf me al een duidelijke indicatie dat er veel vroeger zou moeten vertrokken worden.  Tot groot jolijt NOT ! van grote dochter, want die had nog gepland van de Gentsche fjieste nog mee te maken dit jaar (we zijn al jaren in die periode weg geweest, en nu wou ze echt eens gaan)

Dus heb ik vorige week al voor 4 dagen hotels geboekt (allemaal nog gratis te annuleren) om die dagen met ons drietjes op het gemak de tocht te maken, vertrekkende op vrijdag.

En vanavond komt het lief af dat hij zondag al in Compostela schikt te zijn.  Een geluk dat hij ver zit, want ik ben hier ter plekke ontploft !

Hij vergeet blijkbaar dat ik een route van 1769km te doen heb.  Kijk, ik ben geen schijterd, ik rij graag met de wagen, maar dat neemt niet weg dat zulke afstanden me toch wel wat stress bezorgen.  En voor het geval hij dat zou vergeten zijn : ook ik ga op vakantie (wil ik hier zo eens lekker egoïstisch gezegd hebben !)  En hij heeft misschien al veel gezien onderweg, maar wij willen dat ook.  En vooral na twee lange ritten wil ik ook wel nog eens een dag niet veel moeten rijden (om te bekomen van die steeds weerkerende reisnachtmerrie van ik die in volle snelheid op een file inrijd).  Wie zegt er dat ik mijn melkwitte billen niet eens aan de wereld wil tonen ? Of eens een uurtje wil lezen op een schone plek ? Of doen wat vrouwen graag doen : shoppen met de meiden ?

Al dat graag zien uit de titel heeft gelukkig al geresulteerd in een compromis, ik krijg dus een extra dagje om daar te geraken en bovendien carte blanche voor de rest van de reis, wat nu ook weer de bedoeling niet is, want we willen nog wat citytrips doen (Burgos ? Leon ? Pamplona ? …) en ik heb hem daar zeker bij nodig, want ik verdwaal hopeloos in steden.

En omdat ik heel blij ben dat ik hem uiteindelijk veel minder lang moet missen, ga ik tegen het moment dat we mekaar zien al lang vergeten zijn dat ik nu zo kwaad geworden ben ! (duimen hé schat LOL)

2 gedachtes over “Gelukkig dat ik hem zoooo graag zie !

  1. Bij mij moet alles liefst weken van te voren allemaal vastliggen, ik zou net als jij onnozel worden hahaha 🙂 Jeej voor het compromis! Hij kan toch wel een dagje wachten zeker, daar in Compostella… of trager fietsen.

Wat ben ik blij dat u reageert !

