De man die ooit beslist heeft om houten schrijnwerk te nemen

Ware hij niet al dood, ik wurgde hem !

Aluminium was waarschijnlijk te gemakkelijk geweest …

Hij zat er overigens niet mee, hoewel ‘den buiten’ zijn werkdomein was liet hij veel zoals het was.  Ik heb dus m.a.w. ramen die amper nog mooi te krijgen zijn.  Toen ik twee jaar geleden nog wat tinten bijkleurde was ik allesbehalve tevreden met het resultaat.  Dus werd er vorig jaar al een voorraad kleur in huis gehaald die alle andere verschillende tinten wel zou dekken : ebbenhout nl oftewel bijna zwart.

Omdat ik nu eenmaal niet sta te springen om nog maar eens een verfborstel ter hand te nemen (ik heb zowat al heel mijn huis aangepakt en ben het BEU !) zijn die ketels verf vorig jaar netjes in mijn berging blijven staan.

Maar kijk, twee weken geleden ben ik er plots aan begonnen.  Met het vooruitzicht van Bruno al die tijd te missen moest ik toch wat uitvinden om niet in een hoekje te gaan zitten treuren.

Allemaal totaal niet logisch in volgorde zijn nu toch al 38 van de 95 raamvlakken gedaan.  Met ook nog 2 deuren en een garagepoort ben ik dus nog allesbehalve aan de helft van dat klotewerkje.  Normaal gezien had ik al verder moeten staan ook, maar de regenbuien van de laatste dagen en de ‘cirque’ bij de schoonthuis strooiden roet in het eten.

Maar kijk, de zon scheen al vroeg in mijn ogen vanochtend, er zou vandaag weer wat schot in de zaak moeten kunnen komen.

Om te illustreren hoe graag ik die klus wel doe, draag ik daarbij altijd de gepaste outfit :

IMG_6304

Mocht u mij bezig zien, ik krijg graag hulp !

6 gedachtes over “De man die ooit beslist heeft om houten schrijnwerk te nemen

  1. Goed weer om te verven is het nu inderdaad niet. Met onze verbouwingen in 1999 hebben wij veel hout vervangen door kunststoffen, maar moest ik het opnieuw doen ik laat geen hout meer over.

Wat ben ik blij dat u reageert !

