Ik moet dat van me afzetten !

Al weet ik het in principe al lang, maar toch laat ik er me altijd weer inluizen.  Voor sommige mensen kan je niet goed doen !

Gisteren heb ik met mijn schoonvader een deel van hun garage uitgemest (dubbele garage, rechtstreeks aansluitend met een binnendeur op hun huis).  Wat daar allemaal samen lag, kan je met geen woorden beschrijven.  Op een ganse voormiddag heb ik nog niet half bereikt van wat nodig is om daar het bos door de bomen te zien.  Ik heb hem eerst moeten overtuigen om eraan te beginnen want “wat gaat ma daar wel niet van denken” de onder een sloef van 10 ton liggende man deed het net niet in zijn broek.

Aan de andere kant was hij blij dat hij in die chaos waar hij zich ziek aan ergert eens orde mocht scheppen.

Telkens als ik daar ben steek ik ook altijd een was in de machine, ik ben nl niet van plan om daar thuis mijn wasmiddel, stroom en water aan te verspillen.  Wat dat wasmiddel betreft, geen nood, we hebben tussen de massa voorraad gevonden om nog zeker 5 jaar de was te doen !

Toen ik vanmorgen langs ging om te vragen of schoonpa bij ons wilde mee eten vanmiddag en om te checken of hij de droogkast wel had uitgedaan vond ik hem niet thuis.  Maar geen nood, ik heb een sleutel (al jaren) maar toen ik die wou gebruiken zat de grendel op de deur iets wat ze normaal enkel doen als ze op reis gaan (en dan krijg ik een bakje van de automatische garagepoort en ga ik langs daar binnen)

Ik heb het meteen begrepen.  Schoonpa neemt me mijn bemoeienis niet in dank aan, ik had het moeten weten.  Hij heeft me al eerder eens een dief genoemd nadat ik tijdens hun afwezigheid werk gedaan had in huis.

Toen ik alweer een tijdje thuis was heb ik hem opgebeld, verteld dat ik aan de deur ben geweest om de was te arrangeren en duidelijk vermeld dat ik weet dat de grendel opzat.  Hij begreep meteen de boodschap en probeerde zich er zeer amateuristisch en ongeloofwaardig uit te lullen (pardon me the word)

Al ligt er nu nog een stinkende (echt, je wil het niet weten) badkamer met gouden kranen (ook echt, status en zo, huiver !) en een bijkeuken/berging op een grondige beurt te wachten (een werkje dat je echt aan geen poetsvrouw kan overlaten, ik zou me doodschamen in hun plaats) ik heb nu zo een groot foert !-gevoel, dat ik die kelk heb doorgeschoven naar mijn schoonzus.

Klap op de vuurpijl was nog dat alle materiaal uit de garage dat ik soort per soort had klaargezet voor het containerpark nu blijkbaar al is verhuisd naar het tuinhuis.  Ze (de schoonma) kan daar dan mee doen wat ze wil (zei ik al iets over onder de sloef ?)

En door die mensen laat ik al sedert maandag mijn slaap en voel ik nu een kloppende migraine aankomen.

En dan zou mijn lief in mijn plaats beslissen dat ik niet naar Spanje zal kunnen.  Dat ik me zal haasten zeg ik jullie !!!!

 

5 gedachtes over “Ik moet dat van me afzetten !

  1. Waarom al die moeite doen… Je bent hen niets verschuldigd, integendeel… Dat hun eigen dochter eens hun rommel gaat opkuisen, en dat jij eens gaat genieten van je geplande vakantie! (ik moet nog verderlezen om te kijken of je uiteindelijk in Spanje bent geraakt, ik hoop alleszins van wel)

Wat ben ik blij dat u reageert !

