Dat die nu te groot is om achter het behang te plakken

Ik vind dat bijzonder spijtig !

Zo een kind dat gisterenavond aan tafel zegt : “mama, jij legt al die bijles vast (2 uurtjes) maar ik heb ook nog andere vakken voor te bereiden hoor !”  Met een toon zoals in ZOOOOVEEEEL werk, ochere God ik kreeg nog net geen compassie.

En ook nog van “mama, ga je cakejes bakken, ik MOET trakteren” Haar titularis is blijkbaar een zoetebek, en telkens als er iemand is wiens agenda niet is getekend wordt er getrakteerd.  Hier zouden al vele cakejes moeten gebakken geweest zijn, maar zelfs dat trakteren vergeet mijn broedsel nog te doen.  En bij mijn weten heb ik nog altijd geen agenda ondertekend …

Datzelfde kind dat om 19u45 zegt : “mama, waar is de I-pad ?”  Als ik vraag waarom ze die nodig heeft krijg ik dit als antwoord : “om foto’s van mijn GSM op Twitter te zetten”  Als ik op dat moment vraag of al die andere vakken dan al geleerd zijn krijg ik een : “ja (kort !) ’t is al goed, ‘k moet hem al niet meer hebben”

Een half uur later : “mama, de computer boven wil weer niet opstarten, en net nu heb ik hem nodig om een taak voor economie te doen” Jaja …  “Maar ja mama, ’t is waar we hebben al een deel gedaan op school, dat staat in mijn google account, ik moet dat nog verder afwerken”  De scholen maken het ons ouders niet gemakkelijk als we onze kroost off-line willen houden.

Als ik een tijdje later aan Poppemieke vraag om eens te gluren wat zus op de laptop aan het doen is dan ziet ze haar inderdaad bezig aan een taak, maar haar Twitter-account staat ook open.

Ik heb het altijd al spijtig gevonden dat er op mijn hoofd niet zo een ventieltje staat zoals op een ouderwetse snelkookpan.  Ik zou me in een sauna terugtrekken en zonder enige energie te verbruiken stoom afblazen tot ik helemaal zen word.

8 gedachtes over “Dat die nu te groot is om achter het behang te plakken

  1. Al bij al valt dat hier nog mee, al merk ik wel dat de oudste niet de lege fles water gaat bijvullen, ook al heeft ze dorst. Ze heeft geen zin. Dan drinkt ze maar niet ;-). Of lege dozen bij het oud papier doen, dat is ook al zo last… Maar ze gaat nog niet zo ver dat ze mij gaat commanderen.

Wat ben ik blij dat u reageert !

