Ik ben het beu

… om het beleg tussen de sandwich te zijn !

Trekken en duwen van twee kanten, en voor alle partijen moeten goed doen.

De partijen zijnde aan de ene kant mijn lief en aan de andere kant de kroost.

Uiteraard gaat het hier niet over wie ik het liefst zie, ik zie elke partij op mijn manier graag en wil voor iedereen het beste.

Maar wat doet dat ‘beste’ dan met mij ?

Zoals vandaag concreet.  Het lief zegt ofwel naar hier te komen, ofwel zouden we samen naar Oostende voor Anker kunnen gaan.

De kroost is in studeermodus, de oudste toch, de jongste maakt daar wilde plannen voor die ze dan op de lange baan schuift 😦 hoewel ze het hard nodig heeft om in actie te schieten.

Dat ik haar niet mag verleiden tot uitjes zegt de oudste, of nog beter dat ik mijn uitjes beter wat beperk zolang het blok is … om dan te zagen als mijn lief naar hier komt dat we teveel babbelen.

En mijn tijd met hem wordt met de dag schaarser, want over een 4-tal weken trekt hij al naar Compostela.

Straks moet ik nog al hun foto’s op het darts-bord hangen en blind ‘vogelepiek’ doen, en zien wie er dan gewonnen heeft.

HELP !

 

12 gedachtes over “Ik ben het beu

  1. Lastige situaties zijn dit. Ik zou het ook niet weten, eerlijk gezegd. Ik kan begrijpen dat je dingen met hem wil doen. Anderzijds: ik snap je dochter ook wel, die wil je graag rond zich en misschien ook liefst alleen. Veel succes met het zoeken van de gulden middenweg…

  2. Moeilijk, zo tussen twee vuren die allebei smeken om jouw aandacht. Want daar gaat het uiteindelijk om, denk ik. Maar als je vriend over een 3tal dagen weg is zou ik het wel weten….De kinderen kunnen daarna over jouw volledige aandacht beschikken…Maar als moeder zou ik begrijpen als je dat een schuldgevoel bezorgd.

  3. Zelf geen ouder zijnde, vrees ik dat ik geen raad kan geven. Misschien eens samen rond de tafel gaan zitten voor een groepsgesprek?

  4. In tijden van examens zetten wij bijna alles opzij om in de buurt te zijn, al is het maar gewoon voor het “zijn”. Maar het lijkt me moeilijk om je zo te moeten verdelen, als dat van je gevraagd wordt.

  5. hier was het eigenlijk heel simpel: er werd niet gescheiden! de kleinen ging naar school; punt andere lijn. alle respect voor dat jong grut, maar verdorie, mag je zelf nog eens leven ook????? je bent er voor hen, en al altijd geweest als we je blog nagaan, maar jezus zeg, jij hebt toch ook recht op een leven? dus leef zou ik zeggen! ik zag dat hier ook, opeens is de prins om het witte paard daar, en dan kon al de rest den boom in! hola,; “t is niet omdat ma 40+ is dat die opeens een burnout moet krijgen hé!!!!!!!! geiet van je leven, met volle teugen, je hebt er maar een!!!! carpe diem!!!!!!!!!!!

  6. Pingback: Hoewel ze het hard nodig heeft om in gang te schieten | second part of my life

  7. Het zijn heel moeilijke keuzes, misschien een beurtensysteem uitwerken Hadden wij ook indertijd. Het is co-ouderschap en we hebben altijd onze wij-week. Veel sterkte want t is niet makkelijk!

      • Ja, dat was met mijn kinderen ook zo, die gingen nooit naar hun vader! Mijn kinderen en die van Wim scheelden te veel om overeen te komen. Dus hebben we gewacht tot mijn kinderen de deur uit waren. Maar t is een moeilijke opgave. Maar het feit dat het lukt bewijst dat de liefde stek is! 😉 Ik wens je dus een geweldig sterke liefde toe!

  8. Beste Eilish!
    De vader van mijn dochters (1995+1998) geeft niet thuis dus de afgelopen 8 jaar zijn zij continu bij mij.
    Net als bij jou.
    Maar ik vind dat je zo nu en dan echt voor je zelf mag en moet kiezen, ook al was het alleen maar als ‘goed voorbeeld’ voor de kinderen. Zij moeten dit ook kunnen, en het liefst beter dan wij!!

    Ik heb nu ‘hapsnap’ het een en ander bij je gelezen en denk dat jij net als ik goed weet dat communiceren met pubers (jaja) heus nog wel kan. Dus leg het ze uit en kies voor die laatste dagen met je lief!

    Sterkte!

Wat ben ik blij dat u reageert !

