Verkiezingen 2014

Het is zondag vandaag, dus KOOS ik ervoor om voor het aflopen van mijn wekker op te staan. Ja, ik zet een wekker op zondag, en ja ik sta dan nog vroeger op, het is alleen in de week dat ik moeilijker uit bed kom.

Bij het ontbijt ging mijn VOORKEUR naar ‘stuutjes’ met praliné-rum chocolade, ik drink geen alcohol, maar dat rum-shot neem ik met graagte tot mij.  Daarna KLEURDE IK NOG EEN BOLLETJE ROOD bij een kop koffie, dit om zeker te zijn dat ik echt wakker werd.

Een blik in de spiegel deed me besluiten dat de KANDIDATUUR van de douche ook geen slecht idee zou zijn (mijn kapsel zag er net iets te futuristisch uit), dus die kreeg zonder enige vorm van twijfel mijn STEM.

Hoewel ik van plan was om samen met Poppemieke van mijn BURGERRECHTEN (wij vrouwen hebben daar lang moeten op wachten, dus dit is geen plicht !) gebruik te gaan maken, veranderde ik bij het zien van een stralende zon prompt van gedacht (zoals sommige PARTIJEN dat vanavond na de uitslag met het kiezen van hun nieuwe vriendjes gaan doen) Ik trok mijn wandelschoenen aan en ging op 100m van mijn deur naar de zaal waar GESTEMD kon worden.

Slecht idee zo bleek, want de rij van mijn KIESBUREAU stond tot buiten.  Maar kom, ik ben een mens met tijd, ik werd daar niet ouder dan thuis en mijn favoriete sport ‘mensjes kijken’ kon ik daar ongegeneerd uitoefenen, waarom had ik anders wandelschoenen aan 🙂

Na wat GEVOELD te hebben AAN EEN COMPUTERSCHERM, mijn CODE te hebben GESCAND, en mijn STEMFORMULIER in twee gevouwen in de daarvoor bestemde GLEUF te hebben gedeponeerd, kon ik na afhaling van mijn IDENTITEITSKAART, mijn wandelschoenen echt laten renderen.

Ik dook dus geheel vrijwillig naast de zaal langs een oude molen de velden in, een COALITIE aangaande met mijn pedometer en ging op stap.  Schone kantjes van mijn VLAANDEREN bekijkend, het klapwieken van vogels horend vlak boven mijn hoofd, wilde konijntjes schuw zien wegvluchten en bijen en vlinders bewonderend die zich tegoed deden aan de bloeiende bermen.

Een niet-TJEVEN-boer bewerkte nog wat LAND, ongetwijfeld bezorgd om de achteruitgang van onze landbouw, en misschien hopende dat na zijn stem er misschien wat steun uit EUROPA kon komen, zodat daarna nog meer melk en vruchten uit overproductie kunnen vernietigd worden.

En ik vervolgde mijn tocht, plots zelfs met wat schrik toen ik een man met een groot, loslopend hondebeest moest passeren.  Ik zag al het doembeeld voor mij van tanden in mijn malse kuiten, even hard bijtend als de gemiddelde POLITIEKER die een POSTJE wil toebedeeld krijgen.

Maar kijk, ik geraakte daar voorbij zonder KLEERSCHEUREN, menige met de KIESDREMPEL flirtende PARTIJ zou een zucht van verlichting slaken met zo een passage !

In de boerenbuiten wandelen betekent ook ettelijke beestjes zien in weiden.  Paarden, pony’s, ezels, maar de koeien konden gebombardeerd worden tot LIJSTTREKKERS, want die kregen in aantal het meest STEMMEN.

Nu hoop ik toch uit de grond van mijn hart dat de nieuwe COALITIES niet gaan gevormd worden op de manier waarop ik twee runderen  het zag doen, namelijk de koe op de stier.

Maar ja, we zijn hier wel wat gewoon van niet vruchtbare samenwerkingen van allen tegen één.

 

 

9 gedachtes over “Verkiezingen 2014

  1. Ik doe dat ook, opstaan voor de wekker afgaat in het weekend. Maar deze zondag ben ik toch blijven liggen tot hij rinkelde. Om 5u30! Ik was Chinese vrijwilliger bij de verkiezingen …

Wat ben ik blij dat u reageert !

