Tante Kaat en andere tantes mogen zich melden !

Ik zit met een probleem.

En een vrouw die alles graag zelf gedaan krijgt kan daar niet goed tegen.

De feiten : de filter van de wasmachine blokkeert.

Nu weet ik wel dat je dat ding kunt uitdraaien, weer netjes maken en kan terugschroeven.  En ik weet ook dat dan de helft van de wasplaats onder water ligt omdat je nooit een gepast laag bakje vindt dat al dat water op kan vangen. En ik lig niet graag op mijn buik voor de wasmachine, en ik dweil niet graag, en …

En vooral : die filter is niet proper te krijgen want het probleem is dat het lange haren zijn (dochters verrrrrrdommmdd !) die rond dat ding gedraaid zitten.  Ik kan daar wel met een pincet of een fijn schaartje tussen foefelen, maar ik krijg het grootste deel van het haar niet verwijderd.

Nu dacht ik zo dat de afvoer van de wastafels ook wel eens verstopt zit door haren.  En dat dat dan kan opgelost worden door ontstopper te gebruiken.

Niet dat ik zo voor dat goedje gewonnen ben, ik draai gemakkelijker een sifon los en kuis die manueel uit dan dat ik dat gebruik.

Maar in het geval van de wasmachinefilter is er manueel niet veel aan te vangen.

Dus : na veel vijven en zessen en heel deze voorgaande uitleg, mijn vraag : Zou ik die filter durven in ontstopper steken ?

En de gevolgen van die actie wat kunnen die dan zijn ?

  • een filter die figuurlijk wegsmelt ?
  • leidingen van de machine die daarna lek slaan ?
  • naweeën van ontstopper op mijn wasgoed ?

Tantes en nonkels, wie helpt ?

 

12 gedachtes over “Tante Kaat en andere tantes mogen zich melden !

  1. Beste vriend Google laat alleen madammen zien die doen alsof ze de filter van nieuwe wasmachines dringend moeten proper maken. Ik heb er geen idee van, maar staat er op die ontstopperflessen geen waarschuwing à la “niet gebruiken op plastic, inox,…” of zo?

    • Link is meer om wasmachine/leidingen proper te houden. Als je af en toe een kookwas draait gebeurt dat automatisch, dus hier worden keuken en vaatdoeken op 95° gedraaid.

  2. Ik zou toch opteren voor de combinatie “losschroeven”, “waterplas”, “dweil” en het zo grondig en juist kunnen schoonmaken.

Wat ben ik blij dat u reageert !

