Beter een goede buur dan een verre vriend

Hoewel …

Die ene buur ziet er zo uit :

IMG_6010

Het tuintje van de creche.

In dat laatste spelen dus echt kinderen.  Daar staan distels, netels, alle onkruid dat je maar kunt denken, liggen hopen takken (ze hebben de bomen ontdaan van takken en de stammen laten staan), liggen opeengestapelde betonnen borduren (waarschijnlijk ergens anders afgebroken)  Avontuur genoeg voor de kindjes, maar evenveel gevaar.

En dan wil ik het nog niet hebben over al dat onkruid dat in bloei komt en mijn tuin overvloedig bezaaid *zucht*

Het andere tuintje ziet er zo uit :

IMG_6008    IMG_6009

Een ‘kruidig’ tuintje eigendom van ‘the government’, waarvan de rechterkant op de eerste foto het dichtst bij mijn voordeur ligt en de linkerkant wordt begrensd door een 2m hoge haag van een andere buur.  Die andere buur heeft gezorgd dat haar kant er altijd netjes bleef bijliggen.  Ik daarentegen vergeet wel eens over het muurtje te kijken.  Waarom zou ik ook, dat wandel/fietspad is toch het mijne niet.

Nu heb ik dit voorjaar nogal wat last van properheidswaanzin, waar die zo plots van vandaan komt, ik zou het niet weten.  Zo is elk groefje van mijn gekasseide oprit al met een stalen voegenborstel gestreeld of mishandeld, naargelang  de vuilte, zijn mijn graskanten mooi uitgelijnd (wat me nog een paar centimeter oprit bij opleverde) en nu kon ik er plots niet meer tegen om de vuile kant van de ‘wegeling’ te zijn.

Dus toonde ik gisteren mijn melkwitte benen aan de zon en ging ik aan de slag.  Voor ik de foto’s nam was het grootste onkruid trouwens al verwijderd.  In totaal 3 uur later was het ganse pad toonbaar.  Tijdens de werkzaamheden werd ik nog wat aangemoedigd door passanten (“tja, als je moet wachten op de gemeente, het lijkt hier zo al op niets”, en “ik zou eens goed sproeien zulle, ’t zal dan zeker niet terug komen”)

Hoog tijd op een onkostennota op te maken aan het college van burgemeester en schepenen :

  • 3 werkuren
  • slijtage van stalen borstel, vuilblik, handveger en straatveger
  • de kosten voor de foto’s
  • 1 paar wegwerphandschoenen
  • 1 extra anti-pollenpilleke
  • een hoeveelheid, in de laatste jaren driemaal zo duur geworden water, om weer proper te worden na de werkzaamheden
  • de zeep die bij het vorige hoort
  • een fles water, want ik heb gezweet en ’t was dorstig weer
  • een ijsje (zelfgemaakt aarbeienijs), een tussendoor-beloning om de moed er in te houden

Ik ga niet moeilijk doen over de totaalprijs, een kwijtschelding van de gemeentebelasting is voldoende 🙂

En neem het mij vooral niet kwalijk als ik toch kies voor die verre vriend !

4 gedachtes over “Beter een goede buur dan een verre vriend

Wat ben ik blij dat u reageert !

