Koe op luid !

Morgen willen ze ons, zijnde diegenen met gemotoriseerde wielen onder ons gat, eens leren wat de regels zijn.  Aan de hand van onderstaand kaartje weet ik zo ongeveer waar me aan te verwachten :

flitslocaties1604

Maar liefst 53 flitstoestellen kan ik tegenkomen op mijn 3 af te leggen trajecten.

Ik prijs me gelukkig dat met de nieuwe wegenkaart van mijn Tomtom als toemaatje een geluidje kwam dat me op tijd op de vingers tikt.  Om een heel verschillend geluid te hebben dan dit wat de vaste camera’s aanduid heb ik er een loeiende koe van gemaakt.

En ik ben heel lief tegen dat beestje, zo van : “shut up you silly cow” en zo …  Maar toegegeven, dat ding sensibiliseert me meer dan ik dacht.  Het feit dat ik mensen vervoer om den brode heeft daar ook iets mee te zien.  Ik wil immers niet steeds die koe laten horen.

Nog een surplus is dat het verbruik van mijn wagen sedert gebruik van de koe nog van 4.8L/100km naar 4.3L/100km is gegaan, wat in deze dure tijden mooi meegenomen is !

Ik zal dus morgen even goed mijn best doen ! Maar toch zal ik uit voorzorg mijn tanden poetsen met extra veel tandpasta, en mijn breedste glimlach oefenen, en naar de kapper gaan, … Als we dan toch geportretteerd worden kan het maar beter in orde zijn 😦

8 gedachtes over “Koe op luid !

  1. Merci voor de verwittiging. Vanmorgen ontving ik reeds een vriendelijk verzoek tot betaling wegens het enigszins overschrijden van de maximumsnelheid (7 km te veel) en dat volstaat. Uit mijn doppen kijken, dus, want mijn TomTom heeft slechts een verklikker voor vaste flitstoestellen.

Wat ben ik blij dat u reageert !

